Európába is eljön az 588 lóerős Smart, ami akkora, mint egy Tesla Model Y
- Európába is elhozzák a legnagyobb Smartot.
- A #5 háromféle teljesítményszinttel lesz elérhető, a legerősbb változaz 588 lóerős.
- Lesz 76 kWh-s és 100 kWh-s akkupakkal szerelt kivitel is.
- A nagy akkumulátoros, hátsókerekes változat WLTP szerint 590 kilométeres hatótávot tud.
- Az újdonság maximum 400 kilowattal tölthető.
A Smart lehetetlenül apró, városi miniautóként kezdte a pályafutását, azóta azonban sokat változott a modellkínálat. Korábban egy újabb modellel bővült a paletta: a #5 – number five –, a gyártó legnagyobb autója, ami valaha készült. Akkor még csak tippelni lehetett, de most már biztos: a Smart #5 Európában is kapható lesz.

A modellt már jóval korábban is láthattuk: a #5-ról már akkor kiderült, hogy nemcsak a márka mércéjével, hanem abszolútértékben is nagy autó. Az 5 milliméter híján 4,7 méter hosszú, 2,9 méteres tengelytávú Smart szinte pontosan akkora, mint egy Tesla Model Y, és hosszban csak 6 centivel marad el egy BMW X3-tól.
Itt a legújabb Smart 646 lóerővel és összkerékhajtással
Pont a Smarttól nem vársz ilyen bődületes teljesítményt, azonban van egy csavar a sztoriban.
A lekerekített, kissé szögletes Smart a Geely PMA2+ architektúrájára épül, az elektromos rendszere pedig 800 voltos. A testes #5 kisebbik akkupakkja is 76 kWh-s, a nagyobbik pedig kereken 100 kWh-s. A kisebbb akkuval szerelt változat hatótávja WLTP szerint 465 kilométer, míg a nagyobbiké 590 kilométer.
A Smart #5 egyenáramról maximum 400 kilowattal (!) tölthető, így a gyáriak szerint 10 százalékról 80 százalékra 18 perc alatt fel lehet tölteni az autót. Háromféle teljesítményszint lesz elérhető: 340, 363 és 588 lóerős változatban lehet majd megvenni a Smartot. A két gyengébb verzió hátsókerekes, míg a legerősebb összkerekes lesz.
Az alap #5 is 2,2 tonnás, de így is elég neki 6,9 másodperc a nulla-százhoz, a közel 2,4 tonnás, összkerekes kivitel 4,9 másodperc alatt tudja le a százas sprintet. Minden Smart #5 végsebessége egységesen 200 km/h.
A beltérbe mindent beleadtak: a Smart #5 három hatalmas kijelzővel (ebből kettő OLED), 20 hangszórós Sennheiser hifivel, fejlett, kiterjesztett valósággal kiegészített head-up display-jel és Unreal 3D engine-en alapuló fedélzeti rendszerrel érkezik.
A Smart #5 Németországban 45900 eurónál, azaz 18,3 millió forintnál kezd majd az alap Pro felszereltséggel. A legmagasabb felszerelt, vagyis a Summit Edition változatért minimum 56900 eurót, vagyis 22,6 milliót kell majd fizetni. Ha megtetszett az autó, átgondolni is lesz időd a vásárlást, ugyanis az eddigi információk alapján a #5 forgalmazása 2025 negyedik negyedévében indul majd.
Forrás: Smart

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
