A Renault az 54. Amsterdam Motor Show-n mutatja be a 2005-ös modellévre átalakított ötajtós és kombi kivitelben készülő középkategóriás autócsaládot. A szokásos külső-belső változtatások, frissítések mellett a gyár egy turbómotorral szerelt sportváltozattal egészítette ki a Laguna-palettát. Átalakították az első lökhárítót és hűtőrácsot, valamint kiszélesítették az első lámpákat. A Renault-logót kiemelték, pozíciója immár kevésbé döntött. A V-alakú légzőnyílások dinamikusabb hatást kölcsönöznek a Laguna orrának. Hátul csak az ötajtós változat lámpáin reszeltek valamelyest, a kombi maradt a régi.
Az autó belterében már inkább találni újdonságokat. Finomabb, a Touch Design jegyében kiválasztott jobb minőségű anyagok kerültek a Lagunába, és átalakították, harmonikusabbá és ergonomikusabbá varázsolták a műszerfalat és a középkonzol kezelőszerveit. A klíma és a hifi gombjai jobban elérhető pozícióba, magasabbra kerültek, a velúrburkolatokat mikroszálas textilkárpitra cserélték. Az új Laguna enteriőrje sötét faszén és világos bézs színváltozatban ízlés szerint választható.
Az Initiale csúcsváltozat mellé egy másik prémium felszereltségi szint is társul: a Laguna GT 205. A gyártó szándéka szerint a GT 205 a vezetés élvezetét szolgálja, sportos, de civilizált autózási élményt kínál a mindennapi jövés-menésben. A GT 205-öt egy - meglepő módon - 205 lóerős, 300 Nm leadására képes kétliteres turbómotor mozgatja. Az autó 7,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből száz kilométeres óránkénti sebességre (ez mindössze egytized másodperccel gyengébb a Clio Sport azonos adatánál), végsebessége 235 km/h.
A csúcsverzió karosszériája a többi Lagunához képest egy centivel közelebb került a talajhoz. A GT205 tizenhét hüvelykes Michelin Pilot Exalto 2 gumikon suhan; aki ezekről sem veszi észre, mivel van dolga, a lejjebb húzott hűtőrács, az ötajtós GT kis spoilere és a sötétített hátsó üvegek segíthetnek a típus felismerésében. A GT belterében vörös és fekete harca dúl, bőrborítások és szálcsiszolt alumínium váltógomb erősíti a vívódást sportosság és luxus között.
A benzinüzemű motorválaszték a 135 lóerős kétliteres, tizenhatszelepes négyhengerestől a 170 (illetve a GT esetében 205) lóerős kétliteres turbón át a 210 lóerős, 24 szelepes háromezres V6-ig terjed. A korábbi 1,8-as belépőmodell kiesett a kínálatból. A takarékosabb szellemű Laguna-rajongók az immár Euro-IV-es, 95 és 130 lóerős változatban készülő 1.9dCi és a 2,2 literes, 150 lóerős dCi között mazsolázhatnak. Ez utóbbihoz rendelhető a Renault ötsebességes proaktív automata váltója is.
Az új Laguna megkapta a Mégane-ban és az Espace-ban már bizonyított kulcs nélküli kártyás rendszert és az automata kéziféket is. Rossz irányérzékűek egy új navigációs rendszert, a Carminat 3D-t is megrendelhetik új Lagunájukba. Természetesen MP3 lejátszásra alkalmas, Bluetooth-os hatcédés Cabasse hifi is található az extralistán.
A sokszor öt csillagról ismeretes Renault a biztonságról sem feledkezett meg. Az új Laguna a Renault SRP (System for Restraint and Protection) rövidítésű biztonsági rendszer harmadik generációját kapta meg, azaz baj esetén nyolc légzsák feszülhet ki az autóban, az első fejtámlák pedig immár az üléstámla felső részével együttműködve támasztják meg az utasokat. Ha a két szélső hátsó ülésre gyermek kerülne, a fejtámla leengedhető és kinyitható, így mintegy óvó burkot képez a jövő generációjának feje körül. Az aktív biztonsági felszerelések terén az elindulás támogatásáról is gondoskodó ESP-ASR rendszer mellett a Renault sebességtől függő intenzitású xenonlámpákat épít az új Lagunákba.