A
Predictive Brake Assist, vagyis Előrelátó Fékasszisztens funkció
vészhelyzet észlelésekor vészfékezésre kész állapotba állítja a
fékeket. Az Adaptive Cruise Control, azaz a távolságtartó tempomat nem
újdonság, a Bosch ezen alapuló legutóbbi újítása azonban jelentős
segítség lehet a balesetek elkerülésében. A vezető nem is veszi észre,
hogy a rendszer megemeli a folyadék nyomását a fékcsövekben, így a
fékbetétek egészen közel kerülnek a tárcsákhoz. Ha a vezetőnek a
fékpedálra kell lépnie, az előre gondolkodó rendszernek csak minimális
időre van szüksége az optimális fékhatás biztosításához.
Csupán azzal, hogy a vészfékezéshez szükséges fékerő három
századmásodperccel korábban jelentkezik, mint egy felkészületlen
rendszerben,
becslések szerint a frontális ütközések 2,5, a kereszteződésben
bekövetkező balesetek 3,5, a ráfutásos balesetek száma 5%-kal
csökkenhet. 2006-ra várható a rendszer továbbfejlesztett változata,
mely vészhelyzetben egy jól érezhető fékezéssel jelzi a sofőrnek a
bajt. Az évek múlva bemutatkozó harmadik generáció veszélyes
szituációban már teljesen elveszi lábunk alól az irányítást, szenzorok
és az elektronika döntenek majd a fékezés leghatásosabb módjáról.