A legfrissebb képeken már mindenféle álcázás nélkül láthatjuk a nagyobbik Saab felújítás utáni változatát. A korábbi fotón is látható új hűtőmaszk mellett már más részletek is jól kivehetők. Sajnos úgy tűnik, a Saabnál is elkövették azt a hibát, amely olyannyira jellemző a nagyobb modellfrissítésekre: az új részletek stilisztikai szempontból élesen elkülönülnek a régi lemezektől.
Az első és a hátsó lökhárítón végighúzódó lágy él például nem folytatódik a karosszéria oldalán. Ott maradt viszont az ajtók alsó felén a régi koptatócsík, amely a régi lökhárítón még tovább húzódott. Most ez is a karosszéria színét kapta meg, hogy ne legyen olyan feltűnő, de a formai egységnek ezzel vége. Hasonló a helyzet a hátsó lámpáknál: az oldalsó lemezeket láthatóan nem akarták átszabni, viszont a csomagtérajtón található folytatás függőleges irányban kisebb lett, így a lámpatestbe alul egy lépcső került. Érdekes megoldás, reméljük, hogy a potenciális vásárlóknak jobban tetszik majd, mint nekünk.
Ami a műszaki jellegű változtatásokat illeti, a legújabb hírek szerint ezek mindössze néhány új motorváltozat bemutatására szorítkoznak: a régi, 2,2 literes Isuzu-Opel dízelmotort itt is felváltja az 1,9 literes Fiat dízel 150 lóerős változata, ahogy a 9 3-asban és az Opel összes típusában már megtörtént, és állítólag az Aero változat 2,3 literes 250 lóerős turbómotorja helyére is egy erősebb benzinmotor kerül. Azt egyelőre nem tudni, hogy csak továbbfejlesztik a régi négyhengerest, vagy egy V6-os kerül a helyére, de úgy tudjuk, hogy a 9 3-as új, 2,8 literes turbós hathengeresét a régi modellbe nem lenne könnyű beszerelni, így ezt hiába is várják a 9 5-ös rajongók.
Az 1997 óta piacon levő modellen 2009-re várható leváltásáig még változtathatnak egy keveset, de nagyobb átalakítás később már nem várható – egyszerűen nem érné meg többet költeni a 9 5-ösre – így a következő négy évet már a képeken látható formában kell átvészelnie a nagyobbik Saab limuzinnak.