Megjöttek az első képek és információk, így a Frankfurti Autószalon közönségének már csak az autó kézzelfogható közelsége jelenthet újdonságot. Nem mintha az XK kupé formáján bárkinek oka volna meglepődni, hisz a forma néhány apróságot leszámítva megegyezik az Advanced Lightweight Coupé (ALC) tanulmányautóéval.
Az Aston Martin DB7-es tulajdonosok valószínűleg már az ALC bemutatásakor nekiálltak szidni a Jaguart, mostantól pedig hatalmas tiltakozó akciók várhatók, hiszen az új XK fazonja – az orrát és a farát leszámítva – egy az egyben a drágább sportkocsit idézi. Azt talán kevesebben tudják, hogy a Jaguar csak visszakapta a kölcsönt, hiszen a DB7-es annak idején a soha meg nem valósított F-type kupé helyett mutatkozott be az ahhoz kifejlesztett műszaki megoldásokkal, de ez egy másik történet.
Az új XK kupé az XJ-hez hasonlóan alumínium vázszerkezetet kapott, így az tömege 1595 kilogramm lett, 65 kilogrammal kevesebb, mint az elődmodellé, és a Jaguar szerint a karosszéria merevsége mintegy 31%-ot javult. A Jaguar kupé ráadásul mindemellett nőtt is egy keveset: a hossza 4,791 méter (+16 mm), a szélessége tükrökkel együtt 2,07 méter, a magassága 1,322 méter (+23 mm), a tengelytávja pedig 2,752 méter (+162 mm) lett. Az elegáns formának persze ára van: hiába a hosszabb tengelytáv, az XK továbbra is inkább kettő, mint négy személyes – az ilyet szokás 2+2 üléses autónak nevezni.
Az XK először csak egyféle motorral kerül gyártásba: a 4,2 literes V8-as régi ismerős, az AJ-V8 motorcsalád alappillére. A teljesítménye ugyanannyi, mint az előző XK-ban, európai szabvány szerint egész pontosan 298 lóerő, míg a legnagyobb nyomatéka 411 Nm 4100-as percenkénti főtengely-fordulatszám mellett, bár a Jaguar kiemeli, hogy a nyomaték-csúcsértéknek legalább a 80%-a 2000-es és 6000-es fordulatszám között folyamatosan a sofőr rendelkezésére állhat, csak tövig kell nyomni a gázpedált. A teljesítmény számszerűen kevésnek tűnhet ebben a kategóriában egy ekkora autóhoz, de az XK lassúnak azért így sem nevezhető: 6,2 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, és a végsebessége is csak a korlátozó elektronika miatt nem haladja meg a 250 km/h-t. Később persze más motorváltozatokat is bemutatnak majd, így lesz egy kicsivel gyengébb, 3,5 literes V8-as verzió (258 lóerő), és persze készül már az R változat is a jelenlegi motor kompresszoros, csaknem 400 lóerős változatával is. Az új kupé egyelőre csak egyféle, hatsebességes automata váltóval lesz kapható, amelyet sportosabb sofőrök kézzel is kapcsolhatnak, és az előző XK-hoz hasonlóan valószínűleg itt is hiába várjuk a kézi váltós modellváltozatot, bár ez a típus legfontosabb piacán, Észak-Amerikában aligha okoz majd gondot.
Az XK egyébként sem igazi sportkocsi, inkább afféle bolondbiztos, de villámgyors túrakupé, amilyen mondjuk a 6-os BMW vagy a Mercedes nagyobb kétajtós modelljei: belül bőr kárpitokat, valamint fa és fém betéteket találunk mindenütt, a biztonságra pedig egy egész hadseregnyi elektronika vigyáz. Van négycsatornás ABS, elektronikus fékerőelosztó, fékasszisztens, menetstabilizáló – itt éppen a DSC névre hallgat – és kipörgésgátló, hogy csak néhányat említsünk a végeláthatatlan listából. Emellett a kényelmet is számos korszerű extra szolgálja: van kulcs nélküli indítás, kanyarba bevilágító fényszórók, követési távolságot érzékelő sebességtartó elektronika, és így tovább.
Ami a jövőt illeti, a Frankfurti Autószalon után várhatóan 2006 első napjaiban Detroitban is látható lesz a Jaguar új kupéja, az első autók tulajdonosai pedig valamikor jövő tavasszal juthatnak az autóikhoz. Emellett már készül a nyitott változat is, amely az előző sorozatban legalább olyan népszerűnek bizonyult, mint a csukott modell.