A japánok tágasabb és markánsabb külsejű modellel váltják le sikeres kisautójukat. Az első generációs Yaris volt az első Toyota a kisautók közt, amelyet Európában is észrevett a vásárlóközönség. El is adtak belőle vagy 1,2 millió példányt hat év alatt, de közben a konkurencia sem aludt, így a Toyotának is lépnie kellett. Az új modelltől természetesen még többet várnak: az első teljes évben, 2006-ban már 250 ezer példányt szeretnének eladni az újdonságból kontinensen.
Az új Yaris formatervét - amely a Toyota ED 2 nevű európai tervezőstúdiójában született - már ismerhetjük, hiszen Japánban már forgalmazzák a Vitz névre hallgató jobbkormányos változatot. Az autó külseje egyébként aligha lesz akadálya a sikernek. A tervezők az Avensis és az előző Yaris bevált formáiból építkeztek, így az autó márkája messziről azonosítható, az előretolt kabin ugyanakkor egész egyedivé teszi az autó megjelenését. A sajátos elrendezés ráadásul nagyobbnak láttatja a Yarist, bár az érzés egy része a valós méretnövekedésből adódik: a kisautó 110 milliméterrel hosszabb, 35 milliméterrel szélesebb és 30 milliméterrel magasabb mint az elődje. Ennek ellenére több konkurens modellel ellentétben a Yaris igazi kisautó maradt: 3,75 méteres hosszával a kategória átlagát hozza. A méretnövekedés állítólag az utastérben is érezhető, de számszerűen a csomagtér méretét látva érhető tetten: a korábbi 220 liter helyett már 272 liternyi motyó fér el hátul, a hátsó, 3:2 arányban dönthető üléspad lehajtásával viszont 737 liter adódik az első üléstámlák felső pereméig pakolva. Ez állítólag a szegmens legjobb értéke, bár ezt nehéz volna igazolni, mivel a legtöbb konkurens gyártó nem így mér.
Úgy gondolhatnánk, a nagyobb mérethez erősebb motorok járnak, főképp egy japán gyártó esetében, de ez csak részben igaz. A két kis benzinmotor nem hoz igazi előrelépést e tekintetben. Az alapváltozat ezres háromhengerese az Aygóban már bemutatkozott: 69 lóereje ellenére nem éppen vehemens jószág, különösen egy ennyivel nagyobb autóban. A Yarist 15,7 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h-ra és 155 km/h-s végsebességet biztosít a számára, viszont csak 5,4 litert fogyaszt 100 kilométeren, vegyes ciklusban. Az előző generációból szinte változtatás nélkül érkezett az 1,3 literes, 87 lovas négyhengeres, ezzel már egy picit jobban megy a kiskocsi; elérhető vele a 170-es tempó is, 11,5 másodperc alatt gyorsítja a Yarist 100 km/h-ra, és közben átlagosan 6 liter benzint fal fel 100 kilométeren. A legfickósabb Yarisba meglepetésre dízelmotor kerül. A jól ismert 1,4 literes négyhengeresnek a Corollából ismert 90 lóerős változatát építik a kisautóba, ezzel a végsebesség 175 km/h, a gyorsulás álló helyzetből 100 km/h-ra 10,7 másodpercet vesz igénybe, de közben az átlagfogyasztás mindössze 4,5 liter gázolaj 100 kilométeren. A motorokhoz ötsebességes kézi váltó jár, de a két benzinest meg lehet majd rendelni a Toyota M-MT fantázianevű kézzel is kapcsolgatható fokozatmentes automatájával is.
A második generációs Yarisra persze még egy picit várni kell. Az első példányok 2005 végén kerülhetnek újdonsült gazdáikhoz, így néhány lényeges információt – például a kisautó árait, vagy a felszereltségre vonatkozó adatokat – csak október-november tájékán hoznak nyilvánosságra.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Emiatt kár volt! Életveszélyes kaszkadőrmutatványt mutatott be egy autó utasa a 11-es úton
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
