A Trafic és a Master új motorpalettát és átszabott orrot kapott, a
lényegen – a fülke és a raktér kialakításán – azonban alig
változtattak. A formatervezők ezúttal nem kaptak elég pénzt, hogy
igazán kitombolhassák magukat, csupán a hűtőrácsot igazíthatták a
Renault jelenlegi márkaarculatához, illetve az első lökhárítót
tervezhették át mindkét típus esetében. A Trafic új változatát ezeken
felül még a cseppforma lámpák sarkaiba költöztetett első indexekről és
a teherszállító változatoknál az első műanyag idom kettéosztásáról
lehet megismerni, amelyek egy picit letisztultabbá teszik az autó
elejét.
A lényeg persze nem a kozmetikai frissítés, hiszen a tipikus
furgonvásárló elsősorban a praktikus részleteket nézi. Annál
fontosabbak lehetnek számukra az új motorok. A Traficban – hasonlóan a
Renault személyautó-palettájához – a régi 1,9 literes dízelmotorokat az
új, kétliteres négyhengeres váltja fel. Az eddigi 80 és 100 lóerős
dízelek helyét 90 és 115 lovas motorok veszik át. Emellett még egy 120
lóerős, kétliteres benzinmotor, és egy 2,5 literes, 150 lóerős
turbódízel közül választhatnak a leendő vásárlók. Alaphelyzetben az
összes motorhoz hatsebességes kézi váltó jár,
bár a 115 lóerős kivitelhez 2007-től Quickshift6 fantázianevű
robotizált mechanikus váltó is rendelhető lesz. A Master
motorválasztéka ezen túl háromféle 2,5 literes dCi motorból áll majd,
ezek 100, 120, illetve 150 lóerősek. Az összes új motorra jellemző,
hogy teljesíti az Euro4 szabvány előírásait, bár a Trafichoz egy rövid
ideig még kapható lesz egy 100 lóerős, 1,9 literes Euro3-as dCi motor
is. Az újabb dízelmotorok szervizperiódusa 30 000 kilométer.
A Trafic és a Master számos változatban készül, ahogy eddig is. A Trafic3,098 vagy 3,498 méteres tengelytávval, 1,96 vagy 2,5 méteres tetőmagassággal és háromféle karosszériával – legfeljebb kilenc személyes kisbuszként, furgonként, és tetszőleges felépítménnyel felszerelhető teherautóként. A legkisebb zárt változat 5, a legnagyobb 8 köbméternyi rakteret kínál. A Master talán még egy fokkal sokoldalúbb, hiszen háromféle tengelytávval (4,89, 5,4 és 5,89 méter) és háromféle tetőmagassággal (2,25, 2,48 és 2,72 méter) kínálják. Ebből is van személyszállító 6, 9 vagy 16 üléssel, zárt áruszállító 8 és 13,9 köbméter közti raktérrel, és persze csupasz alvázas teherautó is.
A Renault-nál igyekeztek a haszonjárművek felszereltségét valamelyest közelíteni a személyautókéhoz. Épp ezért az összes változathoz alapáron jár rádió, blokkolásgátló és elektronikus fékerő-elosztó, a Trafichoz pedig még távirányítású központ zár, és gyári riasztó is. Az opciós listán emellett csaknem minden elképzelhető kényelmi extra megtalálható, sőt, még olyan különleges tételek s szerepelnek rajta, mint a második akkumulátor.
Úgy tűnik, a Renault – és vele párhuzamosan partnere, az Opel is – épp annyira újítja meg haszonjármű-kínálatát, hogy az képes legyen megtartani a pozícióit az új PSA-Fiat haszonjárművekkel , illetve a nemrég átalakított Ford Transit-sorozattal szemben.