A Fiat Panda Dakarba készül

2006.11.29. 16:04

Két különlegesen átalakított Panda Cross vághat neki a sivatagi kalandnak 2007. január 6-án. A Lisszabonból induló mezőny két legkisebb tagját a Fiat a szériamodellekhez legközelebb eső T2 kategóriában indítja, bár a két versenygép így sem hasonlít túlzottan sorozatgyártású testvéreire.


Galéria - kattintson a képre

A megemelt hasmagasságú, hatalmas kerekeken guruló, alulról alumínium lemezekkel burkolt autók hátsó ablakait átlátszatlan lemezek helyettesítik, hiszen a sofőrön és a navigátoron kívül csak a versenyfelszerelést – három pótkereket, a víztartalékot és a szerszámokat – viszi magával az autó, ezeknek a tárgyaknak pedig jobb, ha nem tűz rájuk közvetlenül a sivatagi nap. Ugyanakkor a műszaki alapokon a szabályok értelmében csak keveset változtattak. A négykerék-hajtású erőátviteli rendszer és az 1,3 literes turbódízel motor nagyrészt szériagyártású alkatrészekből áll, bár a versenygépet mozgató 105 lóerő arról árulkodik, hogy ahol csak lehetett, azért igyekeztek javítani a kisautó képességein.

A rali-Pandákat egy Fiat Sedicivel és két Iveco szervizkamionnal kísérik, így a műszaki háttérrel biztosan nem lesz probléma, az egyik autót pedig az olasz ralilegenda, Miki Biasion igyekszik majd célba juttatni. A Pandák természetesen túl gyengék ahhoz, hogy a győzelemért folyó versenybe érdemben beleszólhassanak, de a Fiatnak láthatóan nem is ez a célja. Sokkal fontosabb, hogy a kisautók kibírják a több mint 8600 kilométeres utat, és bebizonyítsák, a nagy terepjárók között is megállják a helyüket.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.