Bemutatkozik a Renault Laguna III
A harmadik generációval a francia tervezők visszatértek a gyökerekhez: a Laguna ismét kissé jellegtelen, de jól használható családi autónak ígérkezik.
Az előző generáció 2000-es bemutatásakor a merész formaterven volt a hangsúly. A nyúlánk, hosszú orrú modell nem hasonlított egyetlen vetélytársára sem; erős egyéniség volt, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A Laguna II azonban nem lett olyan sikeres, ahogy a Renault-nál szerették volna, így a harmadik generációt láthatóan más elvek szerint tervezték.
Gömbölyded, sima karosszériát rajzoltak, igazán jellegzetes részletek nélkül, csupán az autó orrát igyekeztek feldobni néhány érdekesebb megoldással. A bumerángforma első lámpákkal és a lökhárítóig érő, hűtőrács nélküli motorháztetővel lényegében annyit sikerült elérni, hogy az autó elölről azonosítható, de meglepőnek elölnézetből sem neveznénk a látványt. Hátulról az új Laguna csak a lámpák miatt tűnhet ki a tömegből, de csak azért, mert az ötszögletű világítótestek furán magasra, az ötödik ajtó felső peremére kerültek, minimum szokatlan arányokat kölcsönözve a farrésznek. Az összkép olyannyira híján van az markáns stíluselemeknek, hogy azt mondanánk, még a visszafogottság mintaképeként ismert VW Passat is vérpezsdítőbb látvány.
A Renault marketingeseinek néhány félmondatából arra lehet következtetni, hogy az új Laguna a burkolólemezek alatt lényegében az elődje műszaki megoldásait hordozza. Más ugyan a formaterv, de az autó 4,69 méter hosszú, azaz csupán 9 centivel hosszabb, mint az elődje volt, és átlagosan mintegy 15 kilogrammal könnyebb is. Nem említik, hogy változtattak volna a futómű szerkezetén – az előző Lagunán hátul olcsó, csatolt felfüggesztést alkalmaztak –, csupán annyit tudunk biztosan, hogy a rugózás és a csillapítás hangolásán változtattak, vaskosabbra cserélték a kanyarstabilizátorokat, és más lett a lengéscsillapítók beállítása. A kormánymű is közvetlenebb áttételű lett, és a Renault az eddiginél precízebb, vezethetőségről beszél, de úgy tűnik, az igényesebb több lengőkaros hátsó futómű egyelőre a Vel Satis kiváltsága marad.
A motorválaszték sem tartogat nagy meglepetéseket. Egyelőre csak négyhengeres motorokkal hajtott változatokról tudunk: a kezdetekben négyféle dízel és kétféle benzinmotor alkotja a kínálatot. A benzines alapmodell kétliteres, 145 lóerős motorja a Renault és a Nissan közös fejlesztése, az erősebbik kivitelbe pedig ugyanennek a motornak az alacsony töltőnyomású turbós változatát szerelik majd. A Laguna is elérhető egy igazán kis hengerűrtartalmú motorral: a leggyengébb kivitelbe a jól ismert 1,5 literes turbódízel kerül, 110 lóerővel. Ezenkívül kétliteres, 130, 150 vagy 175 lovas dCi motorokkal lesz kapható a Renault családi autójának harmadik generációja. Olcsó, kis benzinmotoros változatok egyelőre nincsenek, és a V6-os presztízsváltozatokról is csupán pletykákat hallottunk.
Több konkrétumot egyelőre nem is árultak el az új Lagunáról, bár a sajtóközleményben sok szó esik a kiváló biztonságról, az elsőrangú fékrendszerről, a kényelemről és praktikumról. A csomagtér méretére, az utastér helykínálatára, vagy akár az autó menetteljesítményeire vonatkozó adatokat azonban még titokban tartják.
A Renault tervei szerint a Lagunának Európában a három legnépszerűbb középkategóriás modell közé kellene tartoznia, de korántsem biztos, hogy ez a cél reális. A konkurencia erős. A VW Passat még mindig listavezető, de nemrég mutatkozott be az új Ford Mondeo, sőt, hamarosan leváltják az Opel Vectrát is, és egyelőre nem látszik, hogy a Renault bármiben is a konkurensek előtt járna. Ugyanakkor a Lagunát a mai bejelentés alapján alig ismerhettük meg, így még semmi sem biztos. Igényesen kidolgozott részletekkel, megbízható működéssel és kedvező árképzéssel még ebből a modellből is lehet slágertermék.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
