A svéd gyártó a hét végén ünnepli Trollhattan városában első autójának hatvanadik születésnapját.
A korábban elsősorban repülőgépgyártással foglalkozó cég a II. világháború után döntött úgy, hogy beszáll az autógyártásba. Az első autójuk, az óriási szurokcseppre emlékeztető 92-es 1947-re készült el. A Saab sokáig viszonylag olcsó népautókat készített kétütemű motorokkal, de ahogy javult a svéd életszínvonal, a Saabok is egyre nagyobbak és drágábbak lettek. A jellegzetes formavilágú, számos előremutató újítást tartalmazó típusok az 1980-as évek végére már a prémium-kategóriát erősítették, de a szűkös modellpaletta eddigre képtelen volt eltartani az autógyárat. Így 1990-ben a cég a General Motors irányítása alá került, tíz évvel később pedig az összes Saab részvény az amerikai vállalat kezébe került.
Az ünnepség szomorú aktualitása, hogy a svéd mára hamarosan önállóságának utolsó morzsáit is elveszíti: egy-két éven belül leáll a jelenlegi típusok gyártása Trollhattanben, a Saabok következő generációját pedig már német Opel üzemekben szerelik össze. Így az újító szellemű svéd autógyárból csupán a neve maradhat fenn.