2010-re készen lehet az új rendszer, amely a takarékos dízelmotor és a tiszta hibridhajtás előnyeit ötvözi.
A német beszállító-óriás nemrég fogott a dízelmotorokhoz illeszkedő elektromos segédhajtás fejlesztésébe, miután több autógyártó is kifejezte érdeklődését egy ilyen megoldás iránt. A nagy európai gyártók korábban túl drágának találták a dízel-elektromos hajtást, hiszen a dízelmotor, illetve a hibrid hajtás külön-külön is komplikált és drága. Az EU szigorodó szén-dioxid-kibocsátási határértékei miatt újabban mégis ebben az irányban tapogatóznak, mert még mindig ez az egyik legegyszerűbb módja, hogy 100 g/km alatti értékeket produkáljanak egy nagyobb autóval.
Eddig a PSA konszern az egyetlen, amely működő dízel-elektromos prototípusokat mutatott be, de ha a Bosch rendszere elkészül, valószínűleg más gyártók is bemutatják majd hasonló hajtásláncú modelljeiket. Ez persze nem jelenti azt, hogy csak az évtized végétől forgalmaz hibrid hajtásláncot a cég: a VW, a Porsche és az Audi már 2008-tól a Bosch új, benzines hibrid rendszerét használhatja egyes típusaiban.