Úgy néz ki, fél évvel előbbre hozhatják a márka ismételt bevezetését az Atlanti-óceán túlpartján: 2009 vége helyett már az év tavaszán elkezdődhet a költséges hadművelet.
A Fiat-csoport évek óta halogatta az amerikai visszatérést, elsősorban azért, mert igen drága, és csak hosszú távon térül meg. A Fiatnak viszont épp befektetni való pénze nem volt, miután története egyik legnagyobb válságát élte át. A Grande Punto és az új Bravo sikere azonban lassanként a vállalat anyagi helyzetén is meglátszik. A cég ismét nyereséges, részvényárfolyama pedig 89%-kal nőtt meg néhány hónap alatt. Így az amerikai hódító körút megindítását nem kell tovább odázni, sőt, most a folyamat felgyorsításával próbálkoznak. A kereskedőhálózat kiépítése és a reklámkampány beindítása persze időbe telik, de úgy néz ki, két év múlva ismét kaphatóak lesznek az Alfa típusai az Egyesült Államokban.
A Fiat az 1990-es évek első felében hagyott fel az Alfa Romeo amerikai forgalmazásával. Az utolsó exporttípus a 164-es volt, de ez az egy modell a viszonylagosan alacsony kereslet mellett még a kereskedések működési költségeit sem fedezte. Most azonban rögtön több típussal igyekszik megvetni a lábát a piacon az olasz márka, csalinak a 8C Competizionét használják majd, az eladások dandárját viszont a 159-es, a Spider és a Brera teszi majd ki.