A brit Autocar értesülései szerint elkezdődött a nagyobbik Bentley következő generációjának fejlesztése. Az információk nagyrészt a márka első számú vezetőjétől, Franz-Josef Paefgentől származnak, bár sok részletről ő is csak feltételes módban beszélt.
Az egyik legfontosabb hír, hogy a következő Arnage a Bentley házi fejlesztése lesz. Igaz, hogy átvesznek műszaki megoldásokat és alkatrészeket a Volkswagen csoporttól, de az Arnage nem valamelyik VW modellen alapul majd, mint a Phaeton struktúráira épülő Continental sorozat. “Ez egy teljesen önálló konstrukció lesz” - mondta Paefgen, majd hozzátette, nem folyt ilyen intenzív fejlesztőmunka a Bentley-nél az 1930-as évek óta. Valószínű, hogy a Rolls-Royce Phantomhoz hasonlóan az Arnage utódja is alumínium vázszerkezetet és karosszériaelemeket kap majd, a motorja pedig a jelenleg használt, 48 éves V8-as blokkra épül.
Korábban felmerült a lehetőség, hogy a Bugatti Veyron 1001 lóerős W16-osát építsék a típusba – állítólag még egy prototípus is készült –, de úgy néz ki, a megalománia helyett a hagyományőrzés mellett döntöttek. Az öreg, 6,75 literes, nyomórudas vezérlésű nyolchengeresben Paefgen szerint még hatalmas tartalékok rejlenek. Állítólag gond nélkül teljesítheti az Euro5 szabványt, úgy, hogy a jelenlegi, 507 lóerős teljesítménye is tovább növelhető. Sőt, a fejlesztők állítólag már azon dolgoznak, hogy a 2012 körül érvénybe lépő Euro6 szabványnak is megfeleljen. “A mérnökeink meg szeretnék tartani ezt a motort” - mondta Paefgen, mi pedig hozzátennénk, hogy nyilván jó okuk van erre. A Rolls-Royce korszakból megmaradt nyolchengeres legendásan megbízható, erős, nyomatékos és kulturált, olyannyira, hogy a BMW, amikor elkészítette a Phantomot, saját V12-esének hengerűrtartalmát is 6,75 literre módosította.
A Bentley jelenleg a legdrágább luxusautók piacának legerősebb szereplője, de ez elsősorban a Continental modelleknek köszönhető. Az 1998-ban bemutatott Arnage azonban kisebb példányszámban fogy, mint legnagyobb vetélytársai, a Maybach és a Rolls-Royce Phantom, főleg azóta, hogy bemutatták a hasonló méretű, de erősebb, és megfizethetőbb Continental Flying Spurt.