Sok spekuláció és kémfotó után végre hivatalosan is bemutatták a kompakt ingolstadti szabadidő-terepjárót. A Q5 4,63 m hosszú, 1,88 széles és mindössze 1,65 m magas, 2,81 méteres tengelytávja méretes utasteret sejtet. 0,33-as légellenállási együtthatója kimagasló ebben a kategóriában.
Orr-részét az Audi terepszokásainak megfelelő függőleges rácsozatú hűtőmaszk dominálja, teteje kupészerűen csapódik le a farnál. Az első lámpatestekbe a vevő kérésére bixenon fényszórókat és LED-es nappali világítást szerelnek. Oldalnézetből a nagyméretű kerekek és az oldalán húzódó Tornado Line határozzák meg a formát. A csomagtérajtó alumíniumból készült, a hátsó lámpatestekben LED-ek világítanak. A Q5-öt hagyományos fekete, színre fújt, illetve a karosszériával kontrasztos színben pompázó lökhárítóval és műanyag elemekkel lehet megrendelni, a megjelenés különlegesebbé tételéhez egy sport és egy off-road csomag is elérhető. Az off-road csomag 19 colos felniket és az autó alját védő takarólemezeket is tartalmaz.
Tengelytávja révén a Q5-é kategóriájának legnagyobb utastere, az ergonómikusan kialakított székekben kényelmesen elférnek öten. A hátsó ülések támlája dönthető, egyetlen karral lehet őket a padlóba süllyeszteni, és 100 mm-es úton előre-hátra tologatható kivitelben is kaphatók. A csomagtér alaphelyzetben 540, teljesen kibővítve 1560 literes. Opcionális tetősínek, térelválasztó háló és csomagrendező sínek segítik a logikus pakolást. A jobb oldali első ülés támlája is dönthető, ami megkönnyíti a hosszú tárgyak elhelyezését. Számtalan tároló, pohártartó, rekesz és 12 voltos csatlakozó található az utastében, a pohártartók hűthető-fűthető kivitelben is kaphatók. A nagy szilárdságú acélból készített karosszérián kívül teljesen integrált ütközésvédelmi rendszer óvja az utasokat. Rengeteg biztonsági és kényelmi felszerelés teheti még kellemesebbé az életet a fedélzeten. Standard az elektromechanikus kézifék, a klíma és a chipkártyás ajtónyitás-indítás. A műszerfalba épített képernyő többek között a pillanatnyi sebességhez és terheléshez ideális fokozatot is kijelzi. Az MMI és a navigáció képernyője a középkonzolba került.
Háromféle motorral indul az értékesítés. Az áttervezett kétliteres TFSI motor 1500 1/perces fordulattól adja le 350 Nm-es nyomatékmaximumát, legnagyobb teljesítménye 211 lóerő. Ezzel a motorral 7,2 másodperc a 0-100 km/h-s sprint ideje, a végsebesség 222 km/h. Azonos a kétliteres közös nyomócsöves dízel nyomatéka, de teljesítménye csak 170 lóerő, ellenben fogyasztása kedvezőbb. A gyorsulás 9,4 másodperc, a végsebesség 204 km/h. A kínálat legerősebb egysége a háromliteres V6-os TDI, mely 240 lóerejével és 500 Nm-es nyomatékával 6,5 másodperc alatt repíti 100 km/h-ra a Q5-öt, végsebessége pedig eléri a 225 km/h-t. A kétliteres dízel hat-, míg a két másik motor az új hétfokozatú S tronic váltóval kapható. Alapáron jár az autóhoz az alapesetben 40:60 arányú hajtással működő quattro hajtás, mely szükség esetén a nyomaték 65%-át képes előre és 85%-át hátra továbbítani. A futóműalkatrészek alumíniumból készültek, a 17 és 20 col közötti felnik mögött nagyméretű, fáradásmentes féktárcsák lapulnak.
Bár hobbiterepes, a Q5 valószínűleg nem jön zavarba, ha komolyabb árkokat kell megmásznia: első terepszöge 31 fok, a hátsó 25, hasmagassága 20 cm, gázlómélysége pedig 50 cm. A legkomolyabb felszereltségű modellekbe bluetoothos telefonkihangosító, tv, DVD-lejátszó, iPod-csatlakozó, hangvezérlés és Bang & Olufsen hifi is jutott. A navigációs rendszer háromdimenziós képet rajzol a környező tájról. A karosszéria megóvásáról kamerás parkolóradar, sávváltó és sávelhagyásra figyelmeztető segédlet, illetve adaptív tempomat gondoskodik, az autóhoz gyakorlatilag az összes ismert Audi-extra is megrendelhető.