A 12 díjból hatot adott a zsűri a bajoroknak, köztük az Év Motorjának járót is. Igazából nem lepődtünk meg nagyon, hiszen 2005 óta egyfolytában a BMW viszi haza az International Engine of the Year címet.
Az talán még így is váratlan, hogy a német gyártó sokféle motorjából, amelyek közt vadiújak is akadnak idén is ugyanazt választották ki, mint tavaly, a 3 literes, két turbófeltöltős 306 lóerős hathengerest. Ráadásul ugyanez a motor nyerte a 2,5-3 literes kategória legjobbjának járó díjat is. A többinek is jutott persze díj, a 123d kétliteres, kétturbós, 204 lovas dízele például a legjobb új motor címet kapta meg, az M3-as négyliteres V8-asa a 3-4 literes kategóriában, az M5-ös V10-ese pedig a 4 liter feletti motorok közt találtatott a legjobbnak. A hatodik díjat a Mini és a Peugeot-Citroën típusaiban használt 1,6 literes turbómotor hozta el - az 1,4-1,8 literes kategóriában -, de végső soron ez a négyhengeres is a BMW tervei alapján készült.
A maradék hat díjon négy gyártó osztozott. A legjobb nagy teljesítményű motor díját a Porsche 3,6 literes, turbófeltöltős hathengeresének ítélték, ami azért is különös, mert a saját kategóriájában - kissé logikátlanul - ugyanez a motor alulmaradt a BMW M3-as V8-asa mögött, ami szintén igazi sportmotor. Az Év Zöld Motorja a Toyota Prius hibrid hajtásláncában használt 1,5 literes négyhengeres lett, és a japán óriás az 1 liter alatti kategóriában is első lett 998 köbcentis, 68 lóerős háromhengeresével. Szintén két díjat kapott a VW-csoport, az 1,4 literes, turbós és mechanikus kompresszoros TSI motorral (1-1,4 literes kategória) és a kétliteres TFSI turbómotorral (1,8-2 literes kategória). A tizenkettedik kategóriagyőzelmet a Subaru zsebelhette be 2,5 literes négyhengeres boxermotorjának turbófeltöltéses változatával.
Mostanában viszonylag sokat lamentáltunk a különféle autóipari díjak felett, és lám, itt egy újabb példa az elbizonytalanító eredményekre. Ezúttal 65 újságíró szavazhatott 32 ország képviseletében, és a döntésükben mégis érezhető egyfajta irányítottság. A világért sem vonnánk kétségbe, hogy a BMW, a VW, a Toyota, a Subaru, vagy akár a Porsche kiváló motorokat gyárt, de tavaly majdnem ugyanígy nézett ki az eredménylista, és alig hihető, hogy az elmúlt egy évben a többi gyártó ne készített volna szintúgy kiváló motorokat, amelyeket díjazni lehetett volna, ha másért nem, azért, hogy megőrizzék az Év Motorja szavazás hitelességét.