A 12 díjból hatot adott a zsűri a bajoroknak, köztük az Év Motorjának járót is. Igazából nem lepődtünk meg nagyon, hiszen 2005 óta egyfolytában a BMW viszi haza az International Engine of the Year címet.
Az talán még így is váratlan, hogy a német gyártó sokféle motorjából, amelyek közt vadiújak is akadnak idén is ugyanazt választották ki, mint tavaly, a 3 literes, két turbófeltöltős 306 lóerős hathengerest. Ráadásul ugyanez a motor nyerte a 2,5-3 literes kategória legjobbjának járó díjat is. A többinek is jutott persze díj, a 123d kétliteres, kétturbós, 204 lovas dízele például a legjobb új motor címet kapta meg, az M3-as négyliteres V8-asa a 3-4 literes kategóriában, az M5-ös V10-ese pedig a 4 liter feletti motorok közt találtatott a legjobbnak. A hatodik díjat a Mini és a Peugeot-Citroën típusaiban használt 1,6 literes turbómotor hozta el - az 1,4-1,8 literes kategóriában -, de végső soron ez a négyhengeres is a BMW tervei alapján készült.
A maradék hat díjon négy gyártó osztozott. A legjobb nagy teljesítményű motor díját a Porsche 3,6 literes, turbófeltöltős hathengeresének ítélték, ami azért is különös, mert a saját kategóriájában - kissé logikátlanul - ugyanez a motor alulmaradt a BMW M3-as V8-asa mögött, ami szintén igazi sportmotor. Az Év Zöld Motorja a Toyota Prius hibrid hajtásláncában használt 1,5 literes négyhengeres lett, és a japán óriás az 1 liter alatti kategóriában is első lett 998 köbcentis, 68 lóerős háromhengeresével. Szintén két díjat kapott a VW-csoport, az 1,4 literes, turbós és mechanikus kompresszoros TSI motorral (1-1,4 literes kategória) és a kétliteres TFSI turbómotorral (1,8-2 literes kategória). A tizenkettedik kategóriagyőzelmet a Subaru zsebelhette be 2,5 literes négyhengeres boxermotorjának turbófeltöltéses változatával.
Mostanában viszonylag sokat lamentáltunk a különféle autóipari díjak felett, és lám, itt egy újabb példa az elbizonytalanító eredményekre. Ezúttal 65 újságíró szavazhatott 32 ország képviseletében, és a döntésükben mégis érezhető egyfajta irányítottság. A világért sem vonnánk kétségbe, hogy a BMW, a VW, a Toyota, a Subaru, vagy akár a Porsche kiváló motorokat gyárt, de tavaly majdnem ugyanígy nézett ki az eredménylista, és alig hihető, hogy az elmúlt egy évben a többi gyártó ne készített volna szintúgy kiváló motorokat, amelyeket díjazni lehetett volna, ha másért nem, azért, hogy megőrizzék az Év Motorja szavazás hitelességét.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
