A tulajdonosváltással a Jaguar és a Land Rover elveszítette a Ford műszaki háttértámogatását, így kénytelen saját műszaki fejlesztőrészlegét kibővíteni.
Egyfelől jóval több mérnökre lesz szükség a típuspaletta megújításához, másrészt a legújabb, környezetbarát technológiáknak a jelenlegi modellválasztékban való alkalmazása is jóval nagyobb feladat lesz a Ford segítsége nélkül. A két brit márkánál csak ez utóbbi célra mintegy 700 millió angol fontot szánnak, de a pénz önmagában kevés. Szükség van egy kisebb hadseregnyi új fejlesztőmérnökre, akik képesek rövid időn belül kifejleszteni és alkalmazni az új technológiákat.
A Jaguar-Land Rover a Ford részeként a világ harmadik legnagyobb autógyártójának infrastruktúráját tudhatta maga mögött, most azonban, hogy megvásárolta az indiai Tata, egyszeriben a világ talán legkisebb önálló tömeggyártójává vált. A Tatától a fejlesztésekben hiába várnak komolyabb segítséget, hiszen az indiai vállalat is több éves lemaradásban van műszaki szempontból, és egyelőre nem tűnt fel egyetlen lehetséges külső partner sem, így a brit autógyártónak magának kell lépést tartania az autóipar fejlődésével.