A 9-3-as ugyan egy ideje már kapható négykerék-hajtással, de az XWD rendszer eddig csak a V6-os csúcsmodellhez járt. Londonban azonban megjelentek az első négyhengeres, összkerékhajtású változatok is.
A Haldex segítségével kifejlesztett hajtásrendszert egyelőre csak extraként kínálják a 210 lóerős kétliteres turbómotorral felszerelt Aero szedán és kombi változataihoz. Ráadásul ugyanezekhez a kivitelekhez sportfutómű, hatásosabb fékrendszer és 18 vagy 19 hüvelykes felnikészlet is rendelhető, így a Saab mérnökei szerint igazi élményautó faragható a svéd prémium modellből. Az XWD rendszerben rejlő ilyen irányú lehetőségeket gyakorlatilag most tudták teljesen kihasználni, hiszen az orrnehéz V6-os csúcsváltozatok jóval kevésbé alkalmasak örömautózásra.
A Saabnál sokáig kizárólag fronthajtású modellek készültek, de ez a hagyomány a motorok erősödésével egyre kevésbé volt tartható. 180-200 lóerő feletti teljesítményt ugyanis egyáltalán nem könnyű az első kerekek segítségével az útra vinni. Egyrészt nagy gáznál irányíthatatlanná válik az autó, mivel a kipörgő kerekek elveszítik minden oldalvezető képességüket, másrészt az átterhelődés miatt az elérhető gyorsulást is korlátozza ez a felépítés.
Különféle trükkökkel, például elektronikus teljesítménykorlátozással vagy önzáró differenciálmű alkalmazásával ugyan kitolható az átvihető teljesítmény határa, de az összkerékhajtás sokkal kevesebb kompromisszummal jár, így feltétlen megéri alkalmazni, ahogy ezt a Saabnál is belátták már.