Kisebb, könnyebb, fenyegetőbb, egyszóval jobb lett a XXI. századi Z sorozat második generációja. Az egykori 240Z-vel a Nissan legendát teremtett, de a karcsú sportkocsi utódai egyre nagyobbak, nehezebbek, lomhábbak lettek: a könnyed, élvezetes sportkocsi koncepciójából másfél évtized múltán hírmondó sem maradt. Úgy tűnik azonban, a Nissannál nem felejtették el a múlt hibáit, ezért a 370Z tervezésénél láthatóan az volt a cél, hogy tovább fenjék a 350Z élét.
Már az autó külseje is jelzi a fejlődés irányát. A 370Z látványosan kisebb elődjénél, de az új formaterv jóval több erőt sugároz, így inkább olyan érzést kelt, mintha csak mokányabbá vált volna a sportkocsi a sok gyúrástól. Az orra még hosszabb is, mint az elődjéé, de a tengelytáv 99 mm-rel csökkent, és a hátsó túlnyúlás is rövidebb lett, így 7 centivel, 4245 mm-re zsugorodott a teljes hossz. A magasságból is faragtak vagy 7 mm-t, a ugyanakkor a sportkocsi szélessége mintegy 3 centivel, a hátsó nyomtáv pedig 5,6 centivel gyarapodott. Részben a méretek változásának, részben az alumínium karosszériaelemek szélesebb körű alkalmazásának köszönhető, hogy a sportkocsi súlyából 46 kg-ot sikerült lefaragni, miközben a karosszéria csavarómerevsége nagyjából 30%-kal nőtt.
A súlycsökkenés már önmagában is jótékony hatással lett volna az autó dinamikájára, de ráadásként a motort is kicserélték az erőteljesebb VQ37VHR jelzésű hathengeresre. Ez pontosan ugyanaz a motor, amelyet az Infiniti G37 Coupéban alkalmaznak, a korábbi hírekkel ellentétben nem növelték tovább a teljesítményét. A változó szelepvezérlésű, 3,7 literes V6-os 332 lóerőt ad le 7000-es percenkénti fordulatszám mellett, csúcsnyomatéka pedig 366 Nm 5200-as fordulaton. 19 lóerőnyi többlet nem hangzik túl soknak, de már a 350Z tulajdonosai sem panaszkodtak a nyers erő hiányára, a 370Z nagyobb motorja pedig még nyomatékosabbnak ígérkezik, főként alacsony fordulatszámon. Sajnos az autó sebességére és gyorsulására vonatkozó adatokat egyelőre nem ismerjük, de annyi már most biztosra vehető, hogy az új modell minden paraméterében felülmúlja a régit.
A 370Z valamivel drágábbnak ígérkezik ugyan, mint közvetlen elődje, de az ára állítólag így is 30 ezer dollár - azaz 6,4 millió forint - alatt marad, legalábbis Észak-Amerikában, így a japán gyártónál méltán számíthatnak rá, hogy még népszerűbb lesz, mint elődje volt. Európában nyilván jóval többe kerül majd - a 350Z is több mint 12 millió forintért kapható itthon -, viszont a riválisokhoz hasonlítva még mindig kiváló vételnek ígérkezik, hiszen teljesítményben és dinamikában akár a kisebb Porschékkal is felveheti a versenyt, viszont árban inkább az Audi TT vetélytársának számít.