Kisebb, könnyebb, fenyegetőbb, egyszóval jobb lett a XXI. századi Z sorozat második generációja. Az egykori 240Z-vel a Nissan legendát teremtett, de a karcsú sportkocsi utódai egyre nagyobbak, nehezebbek, lomhábbak lettek: a könnyed, élvezetes sportkocsi koncepciójából másfél évtized múltán hírmondó sem maradt. Úgy tűnik azonban, a Nissannál nem felejtették el a múlt hibáit, ezért a 370Z tervezésénél láthatóan az volt a cél, hogy tovább fenjék a 350Z élét.
Már az autó külseje is jelzi a fejlődés irányát. A 370Z látványosan kisebb elődjénél, de az új formaterv jóval több erőt sugároz, így inkább olyan érzést kelt, mintha csak mokányabbá vált volna a sportkocsi a sok gyúrástól. Az orra még hosszabb is, mint az elődjéé, de a tengelytáv 99 mm-rel csökkent, és a hátsó túlnyúlás is rövidebb lett, így 7 centivel, 4245 mm-re zsugorodott a teljes hossz. A magasságból is faragtak vagy 7 mm-t, a ugyanakkor a sportkocsi szélessége mintegy 3 centivel, a hátsó nyomtáv pedig 5,6 centivel gyarapodott. Részben a méretek változásának, részben az alumínium karosszériaelemek szélesebb körű alkalmazásának köszönhető, hogy a sportkocsi súlyából 46 kg-ot sikerült lefaragni, miközben a karosszéria csavarómerevsége nagyjából 30%-kal nőtt.
A súlycsökkenés már önmagában is jótékony hatással lett volna az autó dinamikájára, de ráadásként a motort is kicserélték az erőteljesebb VQ37VHR jelzésű hathengeresre. Ez pontosan ugyanaz a motor, amelyet az Infiniti G37 Coupéban alkalmaznak, a korábbi hírekkel ellentétben nem növelték tovább a teljesítményét. A változó szelepvezérlésű, 3,7 literes V6-os 332 lóerőt ad le 7000-es percenkénti fordulatszám mellett, csúcsnyomatéka pedig 366 Nm 5200-as fordulaton. 19 lóerőnyi többlet nem hangzik túl soknak, de már a 350Z tulajdonosai sem panaszkodtak a nyers erő hiányára, a 370Z nagyobb motorja pedig még nyomatékosabbnak ígérkezik, főként alacsony fordulatszámon. Sajnos az autó sebességére és gyorsulására vonatkozó adatokat egyelőre nem ismerjük, de annyi már most biztosra vehető, hogy az új modell minden paraméterében felülmúlja a régit.
A 370Z valamivel drágábbnak ígérkezik ugyan, mint közvetlen elődje, de az ára állítólag így is 30 ezer dollár - azaz 6,4 millió forint - alatt marad, legalábbis Észak-Amerikában, így a japán gyártónál méltán számíthatnak rá, hogy még népszerűbb lesz, mint elődje volt. Európában nyilván jóval többe kerül majd - a 350Z is több mint 12 millió forintért kapható itthon -, viszont a riválisokhoz hasonlítva még mindig kiváló vételnek ígérkezik, hiszen teljesítményben és dinamikában akár a kisebb Porschékkal is felveheti a versenyt, viszont árban inkább az Audi TT vetélytársának számít.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
