Gonoszabb tekintet és jobb motorok - ennyi újdonságot sikerült felvonultatni a két középmotoros Porsche új változataiban.
A bemutatót a Los Angeles Auto Show-ra időzítették, ami nyilván nem véletlen: a Porsche legkisebb modelljei az Egyesült Államok nyugati partvidékén aratták legnagyobb sikereiket eddig is, így itt érdemes élőben mutogatni a megújult Boxstert és Caymant is. Ahogy a modellfrissítéseknél ma már megszokott, a két típus orrán és farán változtattak a legtöbbet. A legfeltűnőbb talán az első fényszórók átalakulása: a formájuk még elnyújtottabb lett, és a belső szerkezetük is jobban látható, a gyáriak szerint így sokkal jobban emlékeztetnek a Carrera GT első lámpáira. A hátsó lámpákat is kicserélték, az új világítóegységeknek nem csak a formája és a színezése más, de a hagyományos izzók egy részét LED-ekkel váltották fel, így az élettartam és a láthatóság is javult. A lökhárítókat is átalakították, méghozzá eltérő módon: a Caymanon és a Boxsteren különböző méretűek és formájúak az első légbeömlők és a gyári ködlámpák, annak érdekében, hogy a két típust könnyebb legyen megkülönböztetni egymástól.
A differenciálás szándéka a megújított motorválasztékban is megjelenik. Mindkét motor erősebb és takarékosabb lett, de míg a Boxsterben a 2,9 literes hathengeres 255, a 3,4 literes pedig 310 lóerős, addig a Caymanban ugyanezek a motorok tíz lóerővel nagyobb teljesítményt nyújtanak. Ez a teljesítménykülönbség azonban alig jelentkezik a menetteljesítményekben. Míg a kézi váltós Boxster S 5,3 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, és 274 km/h a végsebessége, addig a Cayman S csupán egy tizedmásodperccel és 3 km/h-val tud többet nála. A hagyományos Tiptronic automata helyett az új középmotorosok már az új, dupla kuplungos mechanikus automata váltót kapják meg, amelyet a Porsche PDK néven forgalmaz. Az új szerkezet ugyanolyan hatékony, és még gyorsabb is, mint a hagyományos manuális váltó - részben ennek is köszönhető, hogy már vannak olyan változatok, a kisebbik motorral és PDK automatával, amelyek vegyes ciklusban megelégszenek 8,9 liter benzinnel 100 km-en.
A nagyobb változtatásokon kívül a Porsche még számos apróbb fejlesztést hajtott végre a Boxsteren és a Caymanon. Áthangolták a kormányművet, amely így még kisebb kormányerőkkel működik, fékasszisztenssel és a féknyomást már a gázpedál hirtelen felengedésére felépítő rendszerrel bővítették a menetstabilizáló rendszer (PSM) szolgáltatásait, korszerűsítették a fedélzeti információs és szórakoztató rendszereket, valamint fűthető-szellőztethető üléseket kínálnak mindkét típushoz.
A modellfrissítés összességében eléggé óvatosnak tűnik: láthatóan úgy igyekeztek továbbfejleszteni a középmotoros modelleket a Porschénél, hogy a felújítás ne érintse a sikeres típusok karakterét, ugyanakkor a vásárlók azért érezzék, hogy változtak a dolgok, méghozzá előnyükre. A felújított modellek 2009 februárjában kerülnek a Porsche kereskedésekbe. Az itthoni árakat egyelőre nem ismerjük, de Németországban a Boxster 38 600 eurós, azaz átszámítva 10,49 millió forintos alapáron lesz kapható, míg a Caymanért 41 700 eurót (11,33 millió forintot) kérnek.