A fura guruló doboz előző két generációja csak Japánban volt kapható, de ez rövidesen megváltozik.
Az új Cube örökölte elődje jellegzetes vonásait: a lekerekített sarkú építőkockára emlékeztető alapformát, az aszimmetrikus hátsó ablakokat, a mókás arányokat. Csak annyi változtatást hajtottak végre rajta, amennyitől ismét frissnek, korszerűnek hat. Átszabták az orrát és a farát, az oldalablakokat még jobban lekerekítették és eltüntettek róla minden markáns élet, így tovább erősítették azt az érzést, hogy a Nissan mérnökei tévedésből egy játékautó terveit valósították meg életnagyságban.
Az adatok alapján úgy tűnik, a műszaki alapokon sem változtattak sokat. Az autó méretei nem változtak jelentősen, az 1,5 literes, 109 lóerős HR15DE motor pedig már az előző generációban is felbukkant. Természetesen az új változatot is gyártják első- illetve összkerék-hajtással, és a hónap végén érkező japán változat ezúttal is csak négysebességes automata váltóval lesz elérhető. Valószínű, hogy az exportra szánt változatok eltérő hajtáslánccal és motorválasztékkal érkeznek majd, bár ezekről egyelőre nem árult el részleteket a Nissan.
A Cube exportját két lépcsőben valósítja meg a Nissan: elsőként Észak-Amerikában próbálnak vele szerencsét 2009 tavaszától, ahol a Scion kisebb modelljeivel kelhet versenyre. Európába, és a többi exportpiacra várhatóan csak 2009 őszén érkezik meg a Cube, aminek elég nyilvánvaló okai vannak, hiszen időközben el kell készíteni a kézi váltós kivitelt, sőt, az is valószínű, hogy az európai vásárlók Renault dízelmotort is rendelhetnek majd a típushoz.