A koreai gyártó a Soul bevezető kampányának részeként készített egy szokatlan, nyitott tanulmányautót.
A Soulster messziről leginkább egy pickupra emlékeztet, de funkcióját tekintve közelebb áll a Jeep Wranglerhez. Az utastér hátul teljesen nyitott, csak egy masszív bukókeret védi, elöl viszont legalább lefedhető egy kivehető tetőpanel révén. A tervezők 19 hüvelykes felnikkel és terepjárókat utánzó részletekkel - az autó alsó peremén végigfutó fényezetlen műanyag idomokkal, illetve elöl kartervédőt utánzó alumíniumszínű betéttel - igyekeztek feldobni az összképet, bár a tanulmány egyértelműen alkalmatlan rá, hogy letérjenek vele az épített utakról. A koncepcióból adódóan a Soulster elsősorban száraz, meleg vidékeken volna csak használható, bár a belső tér anyagai - egyebek közt a négy különálló ülés burkolata is - vízálló műanyagból készült, így egy váratlan eső legfeljebb kényelmetlenséget okozna, de kárt nem tenne a járműben.
A tanulmány műszaki szempontból azonos az alapkivitelű Soullal. A tervezők nem is árulták el, melyik motor került a tanulmányba a négy közül, amelyet a típushoz kínálnak, bár valószínű, hogy az Amerikában kapható benzinesek közül - 1,6 literes, 120 lóerős, illetve 2 literes, 140 lóerős négyhengeresek közül választhatnak az ottani vásárlók - használták valamelyiket.
Nem igazán valószínű, hogy a Soulsterből a Detroitban kiállított példányon kívül több is készülne, hiszen használati értéke gyakorlatilag nulla, viszont arra, amire kitalálták - hogy felkeltse a közönség figyelmét - tökéletesen alkalmasnak látszik.