Detroitban mutatták be a Jaguar XF rég várt sportváltozatát, méghozzá egy vadonatúj, ötliteres kompresszoros V8-as motorral.
A Jaguar eddig nem tudott igazán komoly ellenfelet kiállítani az Audi RS6, az M5-ös BMW és a Mercedes E63 AMG ellen, de ez most megváltozik. A S Type R régi, 400 lóerős, 4,2 literes, kompresszoros motorját egy ötliteres, szintén Roots-kompresszorral táplált V8-as váltja fel, amely 510 lóerős, és 625 Nm a maximális nyomatéka. Így az XF-R akár 4,9 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-t, átlagosan 12,5 liter benzint fogyaszt 100 kilométeren, és bár a szériaváltozat végsebességét 250 km/h-ra korlátozzák, az autó az új motorral ennél sokkal gyorsabb is lehetne.
Egy némileg átépített prototípust kipróbálták a Bonneville sóstó medrében, és 363,188 km/h-s sebességi rekordot állítottak fel vele, így hivatalosan az XF-R a leggyorsabb gyári Jaguar. Ráadásul az XJ220-as 1992-ben felállított 350 km/h-s rekordját úgy sikerült megdönteni, hogy az XF-R-ben érintetlenül hagyták a hatsebességes automata váltót és a V8-as belső alkatrészeit. A motoron csak az elektronikát programozták át, illetve a szívó- és kipufogórendszert módosították, a hajtásláncban pedig a differenciálmű áttételezését változtatták meg a végsebesség fokozása érdekében.
Az XF-R-ben persze nem csak a motor és a váltó különbözik a gyengébb modellváltozatokban használttól: az autó 20 hüvelykes felniket és hozzájuk illő sportgumikat kap, nagyobb féktárcsákat, hatékonyabb féknyergeket és feszesebb hangolású futóművet szerelnek bele, és az autó külsején is változtattak egy keveset. A spormodellt feltűnő kötényezés, krómkeretes első légbeömlők és a csomagtérfedél peremén található légterelő különbözteti meg a többi XF-től.
Amíg a Jaguar a Ford kezében volt, addig nagyon vigyáztak rá a cég vezetői, hogy csak olyan típusokat mutassanak be, amelyek még véletlenül sem jelentenek konkurenciát az azonos cégcsoporthoz tartozó Aston Martnnak. Az új tulajdonos, a Tata azonban szabad kezet adott a briteknek, és ennek az XF-R az első kézzel fogható bizonyítéka: mostantól a Jaguar ismét olyan autókat készíthet, amelyek teljesítményben is állják az összehasonlítást bármely konkurens gyártó csúcstermékeivel.