A Q5 és a Q7 bemutatása után egyesek az Allroad eltűnését jósolták, ám ők tévedtek: a magasított kombik nem hogy kipusztulnának, még szaporodnak is.
A márciusi Genfi Autószalonon ugyanis bemutatkozik az A4 Allroad, az A6-oson alapuló modell egy számmal kisebb testvére, amelyet azonos recept alapján főztek az Audi mérnökök a A4 kombiból. Itt is megemelték a hasmagasságot - a fenéklemez 180 mm-re került az útfelülettől - és alaposan feldíszítették a karosszériát masszivitást sugalló fényezetlen műanyag sárvédő-szélesítésekkel és lökhárító-betétekkel, kartervédő-utánzattal és tetősínekkel. A látvány azonban becsapós: a lökhárítók nagyobb része fényezett, ahogy a karosszéria alsó peremén végigfutó dekor-elemek is, így az A4 Allroad valójában alig tűnik kevésbé sérülékenynek, mint egy szokványos A4 kombi. Természetesen összkerékhajtás is van, de csak a megszokott Quattro hajtásláncot építették be, komolyabb terepezést segítő trükkök nélkül. Nem is valódi terepre való a típus: leginkább azoknak a vásárlóknak szánják, akik főképp épített utakon járnak, de haza, vagy a telekre rövid földút vezet - esetleg azoknak, akik az átlagnál többet kénytelenek havon autózni.
Az autó egyébként nagyrészt megegyezik az A4 Avanttal: a magasságtól eltekintve kívül-belül ugyanakkora, és a műszaki megoldások is azonosak. A motorok választéka szűkebb, összesen háromféle közül lehet választani. Az egyetlen benzines változat kétliteres, 211 lóerős TFSI turbómotorral készül, amely bőven elég erős a magasított kombihoz: 6,9 másodperc alatt gyorsíthatja 100 km/h-ra, és 230 km/h-s végsebességet biztosít a számára, miközben az átlagfogyasztása 8,1 liter 100 km-en, vegyes ciklusban. A kisebbik dízel nem ilyen harapós, de a kétliteres, közös nyomócsöves, 170 lóerős négyhengeressel is csak 8,9 másodperc kell a 100-as tempó eléréséhez, és a végsebesség is 213 km/h, ami a legtöbb esetben még mindig bőségesen elegendő, és mindez 6,4 literes átlagfogyasztással párosul. A csúcsmodellbe háromliteres, 240 lóerős V6-os TDI motort szerelnek: ezzel a 100-as sprint 6,4 másodperc alatt megy, a végsebesség 236 km/h, az átlagos fogyasztás pedig 7,1 liter 100 kilométeren. Mindhárom változat rendelhető hatsebességes manuális, vagy hétsebességes, dupla kuplungos S-Tronic automata váltóval.
Ahogy az A6-os esetében, az Allroad felirat ezúttal is gazdag felszereltséggel jár. Az automata klíma, az elektromos kézifék, a fedélzeti információs rendszer (MMI) és a 17-es alufelnik minden változathoz járnak, és ezen felül még számtalan extra - köztük motoros mozgatású ötödik ajtó, 14 hangszórós Bang & Olufsen hifi, vagy háromzónás légkondicionáló - rendelhető hozzá.
Az A4 Avant forgalmazását az év közepén kezdi az Audi világszerte. Egyelőre a németországi árakat ismerjük: ott a legolcsóbb változatért 37 100 eurót kérnek majd.