A Nissan vezetése annak örül, hogy sikerült a várakozások alatt tartani a veszteséget a 2008-2009-es üzleti évben, de az 1,2 milliárd eurós negatív eredmény ettől függetlenül fájdalmasan érinti a céget.
A harmadik negyedév visszaesése alapján még úgy számoltak a gyártónál, hogy akár 1,85 milliárd eurónak megfelelő veszteséggel is zárulhat az év, és ehhez képest valóban kellemes meglepetés a március utolsó napjával lezárt 12 hónap eredménye. A Nissan a nemrég lezárt üzleti évben 3,411 millió autót értékesített, 9,5%-kal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A korábbi kulcspiacokon még az átlagosnál is nagyobb volt a zuhanás: Európában 530 ezer autót tudott értékesíteni a márka, 16,7%-kal kevesebbet mint a 2007-2008-as időszakban, az Egyesült Államokban 856 ezer Nissant adtak el, ami 19,1%-os visszaesést jelent, Japánban pedig 15,1%-kal, 612 ezerre esett vissza az éves kereslet. Egyedül Kínában sikerült növekedést elérni, ahol nagyjából 1 136 000 Nissan fogyott.
A cégvezetés szerint a következő év sem ígérkezik jobbnak. "2009-ben kénytelenek leszünk visszafogni a kiadásainkat, növelni a hatékonyságot és tovább mélyíteni az együttműködést a Renault és a Nissan között, ha fenn akarunk maradni. Meg kell találnunk a megfelelő egyensúlyt rövid- és hosszú távú terveink között, hogy átvészelhessük a válságot és felkészülhessünk arra, ami utána jön." - mondta Carlos Ghosn, a cég vezérigazgatója. A Nissannál egyelőre nincsen közvetlen veszélyhelyzet - a cég az elmúlt nyolc évben jelentős tartalékokat halmozott fel, így hasonló nagyságú veszteségek mellett sokáig kihúzná - ezért a cég inkább megpróbál új termékeivel több vásárlót szerezni. Európában például a Pixo kisautótól és az NV200 haszonjármű-családtól remélnek némi növekedést.
Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!