Újjáéledhet az Auto Union
Az 1930-as évek nagy gazdasági válsága hozta létre az Auto Uniont, és most, a következő nagy válságban ismét felbukkanhat a történelmi név.
A Volkswagen csoport felügyelőbizottságának elnöke, és a Porsche társtulajdonosa, Ferdinand Piech árulta el, hogy a régi névtábla leporolása is felmerült a két autógyártó összevonásának terve kapcsán. Ha így lesz, az Auto Union ismét Németország egyik vezető autóipari nagyhatalmát jelöli majd, akárcsak a II. világháború előtt.
Az eredeti Auto Uniont 1932-ben hozták létre Chemnitzben, négy, addig független autógyártó, a Horch, az Audi, a DKW és a Wanderer márkák összevonásával. A cég lényegében 1964-ig létezett, amikor a Volkswagen felvásárolta, és csak az Audit hagyta meg a négy márkából, amely azonban továbbra is az egykori cégcsoport négykarikás jelvényét használja. A II. világháború előtt villámgyors versenyautóival szerzett magának önálló hírnevet a márka, de az '50-es években utcai sportkocsikat is kínáltak ezen a néven.
Az Auto Union név visszaállítása egyfajta tisztelgésként is felfogható az idén 100 éves Audi hagyományai előtt, ugyanakkor nem egyértelműen jó ötlet, hiszen a 30-as évek legendás, 12 és 16 hengeres versenyautói a náci Németország propagandagépezetének eszközei voltak, és ez a tény sokakban máig rossz érzéseket kelthet.
A lényeg persze nem a cégnév, hanem a háttérben meghúzódó változások. Úgy néz ki, a Porsche autógyártó részlegét a közeljövőben a Volkswagen csoportba olvasztják, hogy ezzel megoldják a Porschét és a VW részvények 51%-át birtokló Porsche Holding anyagi problémáit. A legújabb hírek szerint az összevont cég élére a VW csoportot irányító Martin Winterkorn kerülne, a Porsche vezérigazgatóját, Wendelin Wiedekinget viszont elbocsátanák a tulajdonosok jelenlegi állásából, hogy elejét vegyék az esetleges belső hatalmi harcoknak.