Az idei Wörthersee Tourra az Audi egy gyárilag tuningolt, több mint 400 lóerős Q5-össel készül.
Korábban is előfordult, hogy a sportos Audik és Volkswagenek szerelmeseinek egyik legnagyobb összejövetelére a gyáriak is különleges autókkal készültek. Itt leplezék le például a 650 lóerős Golf GTI W12-est és az Audi TT Clupsport speedstert 2007-ben, illetve a Scirocco GT24-est 2008-ban. Az idén az Audi Q5 Custom ígérkezik a legnagyobb dobásnak. A gyári tuningmesterek láthatóan megpróbálták minél látványosabbá tenni a kompakt szabadidő-autót. Hétküllős, 21 hüvelykes felniket, a gyárinál 90 mm-rel szélesebb nyomtávú, és 60 mm-rel lejjebb ültetett futómű került az autó alá, sárvédő-szélesítések a kerekek fölé, az ezüst fényezés egyhangúságát pedig vörös kartervédők, a felnik vörös pereme és néhány Q5 feliratú matrica hivatott megtörni.
Az optikai tuninggal azonban nincs vége a változtatások sorának. A Q5 Custom orrába a 3 literes, kompresszoros TFSI V6-os egy új, az eddigieknél erősebb változata került. Maximális teljesítményét 408 lóerőre növelték, a csúcsnyomatéka pedig kerek 500 Nm, amely már 3000-es percenkénti fordulatszámtól jelentkezik. Ez a motor az első jel arra nézve, hogy a viszonylag új hathengeresből, amely hosszabb távon teljesen kiválthatja az Audi 4,2 literes V8-asait, az A6-osban jelenleg kínált 290 lóerősnél jóval erősebb változatokat is fejlesztenek. Az új sportmotor már-már sportkocsikat megszégyenítő dinamikával mozgatja a Q5-öst: 4,4 másodperc alatt gyorsíthatja 100 km/h-ra, és a végsebessége is csak az elektronikus leszabályozás miatt nem lépi át a 250 km/h-t.
A Q5 Custom várhatóan egyedi példány marad, ahogy a Wörthersee Touron bemutatott korábbi tanulmányok is - leginkább arra szánják, hogy megmutassa a tuning megszállottjainak, milyen lehetőségek rejlenek az Audi kisebbik szabadidő-autójában.