Elődjéhez hasonlóan az új csúcsmodell tartószerkezete is teljes egészében alumíniumból készül - a tervezők szerint megéri a drágább anyagot használni.
"Az alumínium a tökéletes anyag az új XJ számára" - mondja a Jaguar modellfejlesztési igazgatója, Mick Mohan, majd ki is fejti, hogy miért gondolja ezt. Az autó így könnyebb, takarékosabb és dinamikusabb lehet, mintha acélból készülne, miközben a karosszéria merevsége és biztonsága nem szenved kárt. Ez alighanem így is van, bár a Jaguar tervezői számára nem is nagyon lett volna más megoldás, ha el akarták érni, hogy a nagyobb méretű modell ne legyen lomhább, mint az alacsonyabb árfekvésű XF. A Jaguarnak ugyanis nincs pénze rá, hogy külön az XJ számára nagyobb teljesítményű motorokat fejlesszen, ahogy a Mercedes, a BMW vagy az Audi, viszont acélkarosszériával a nagyobb méretű modell nyilván nehezebb lett volna, mint az XF. Az alumínium alkalmazásával azonban több száz kilogrammot spórolhatnak az autó tömegén, így az XJ és az XF azonos súlycsoportba kerülhet.
A fotók alapján a végleges autót is könnyebben magunk elé tudjuk képzelni, hiszen az üres vázon is jól látszik a kupészerű tetővonal kontúrja, és az apró, háromszögletű leghátsó oldalablak. Így már egyértelmű, hogy a Jaguar megpróbál egy kevésbé zsúfolt piaci résbe betalálni az új XJ-vel: nem próbálnak a Mercedes S osztállyal vagy a 7-es BMW-vel versenyezni, inkább a négyajtós kupék piacát célozzák meg, ahol legfeljebb a szintén fejlesztés alatt álló A7-es Audival és a Porsche Panamerával kell versenyezniük az új vásárlókért.
A Jaguar számára létfontosságú az XJ sikere: ha a típus meg tud kapaszkodni a piacon, az jelentősen javíthatja a cég anyagi helyzetét, de ha nem tudnak hasonlóan jó eredményeket elérni vele, mint korábban az XF-fel, akkor akár komoly bajba is kerülhet a cég.