A költségek csökkentése érdekében idő előtt leállítják a legkisebb Jaguar gyártását: az utolsó példányok az év vége felé gördülhetnek ki a Halrwood-i üzemből.
Az X-Type modellciklusából már amúgy sem volt túl sok hátra: a típus gyártását az eredeti menetrend szerint valamikor 2010 közepén fejezték volna be, de a veszteséges cég most nem engedheti meg magának ezt a luxust sem. A gyártás leállításával újabb 300 munkahelyet szüntethetnek meg, és teljes gyártósorokat állíthatnak le, ami érzékelhető mértékű megtakarítást jelent a cégnek. Erre azért van szükség, mert a Jaguar-Land Rover cégcsoport jelentős veszteséggel működik: a június végéig tartó 10 hónapban mintegy 520 millió amerikai dollár deficit jött össze, ami egy ekkora vállalat esetében képtelenül nagy összeg. Mindez legalább részben a kereslet csökkenésének köszönhető, a Jaguar szóvivője szerint az eladásaik mintegy 28%-kal estek vissza, és az új XJ bemutatása ellenére sincs rá garancia, hogy ezt a trendet a közeljövőben képesek lesznek megfordítani.
A legkisebb modell elvesztése valószínűleg nem okoz jelentős kiesést a Jaguar bevételeiben. A típust az ezredforduló környékén azzal a céllal terveztette az akkori tulajdonos, a Ford, hogy jelentősen növelje a Jaguar eladásait. Úgy tervezték, hogy évente legalább 100 ezer példányt értékesítenek, de a Ford Mondeo alapjaira épített modell soha nem lett ennyire népszerű: a 2001-es bemutató óta nagyjából 350 ezret sikerült eladni belőle, az utolsó években pedig annak is örülhettek a Jaguarnál, ha az éves eladási volument már öt számjeggyel tudták leírni. Egyelőre úgy néz ki, hogy a típusnak nem lesz utódja: a brit cég inkább a prémium-szegmens felső régiójára koncentrál a jövőben.