Vajon mit akarhat a tömeg a pályához vezető úton? Nem értem a csődületet, ahogy araszolunk befelé a pálya területére, amíg meg nem látom a felszálló gumifüstöt. Ezek bizony útonállók: a továbbhaladás ára egy kiadós burnout. Ha gumifüstölésre alkalmas jármű érkezik, nem engedik tovább a szalonspiccnél egy fokkal kapatosabb brigantik, amíg nem kapartat egyet.

Le Mans egy gigantikus fesztivál. Mellesleg van egy 24 órás verseny is, de aki komolyan gondolja, általában egy egész hétre érkezik, és jó ha észreveszi, amikor megkezdődik a cirkusz apropója. A nagy többség angolokból áll, akik hazájukban sem szégyellősek, de amikor elszabadulnak otthonról, nem spórolnak a sörrel. A villamoson, amely a városkából kivisz a pályához, egy kisebb csoport fejenként három kartont szállított a kempingükbe, nehogy a legrosszabbkor fogyjanak ki a tartalékok. A végállomáson meg egy csapat apácával futottunk össze, de kicsit gyanús volt, ahogy megérkeztek a bringáikon.
A hangulat egyébként a versenytől és a betétprogramoktól független. Óriáskeréktől katapultig mindent meg lehet találni a vidámparkban, de talán a kemping a legmozgalmasabb hely. Eleve bizarr látvány Panamerákat, Aston Martinokat, TVR-okat látni a sátrak mellett, de elnézve a mulatságos társaságot, nem zavarják őket a tábori körülmények.
A másik brancs a városban páváskodó fajta. Naphosszat krúzolnak a belvárosban a roadsterekkel, bámészkodók között lubickolva. Nekik csinálták valószínűleg a verseny előtti esti parádét, amikor a főtéren felvonul boldog-boldogtalan, aki szereti mutogatni magát és autóját. Az Excaliburral kezdődő korzót nem sokáig bírtam követni, el is eredt az eső, így inkább csak akkor mentem ki, amikor Henri Pescarolo tett egy kört egy Matra 530-ason álldogálva. Szívszorítóan megöregedett a vén betyár, akinél a mai napig nem indult el senki se többször Le Mans-ban.
Ezekben a percekben éppen a hetvenes években sikeres Matrák köröznek a pályán, a rajtig még két óra van hátra. Délelőtt a C csoportos autóknak rendeztek versenyt, amit olyan komolyan vettek, hogy össze is csuktak néhányat. Vagyis műsorból nincs hiány, valahogy ki lehet húzni a 24 órás rajtjáig. De a feszültség mindenkiben érezhetően kúszik felfelé, pedig a rajt még csak a kezdet.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
