A végére kellett volna megértenünk, de a péntek délutáni szakaszon jöttünk igazán zavarba a Soul EV hatótávjától. Ott hagytuk abba, hogy állunk a Kékestetőn, 51 kilométer hatótávval, miközben nyolcvan kilométerre van a Hungaroring, pontosabban a célprogram helyszíne, a Groupama Tanpálya. Mi sem értjük hogyan, de ideértünk, és még csak szoros sem volt.
A Mátra csúcsa és a Gyöngyös közti tizennyolc kilométert lényegében nulla fogyasztással hoztuk lefelé. Igaz, a harminc km/h-s gurulós tempó nem életszerű, de a folyamatosan visszatöltő akksikkal még nyertünk is tíz kilométert: 61-et mutatott a fedélzeti rendszer, azaz miközben befaltunk majd húsz kilométert a távból, kaptunk még tízet. Így leírva már nem is akkora rejtély az egész, de úgy tűnik, öt nap kevés volt, hogy átálljon az agyunk (az mondjuk még mindig rejtély, hogy lehet, hogy felfelé 16,8 kWh-s, lefelé 12,2 kWh-s fogyasztásunk volt ugyanazon az úton, ha lefelé csak gurultunk...).

Szóval nem kellett vontatni, simán ideértünk. Sőt, a végére maradt tizenöt kilométerünk, pedig amikor láttuk, hogy nagyon nagyon ellépünk táv/hatótáv arányban, még a fűtéssel is hedonizáltunk. A pályát viszont kerültük, az M3-as helyett a 3-ason jöttünk a ringre, ahova a villanyautókínálat minden autója, Zoe, Leaf, Model S, NV200, villany 500-as, a januári túránkon használt Soul EV és még egy házilag villanyosított öreg Daihatsu is eljött. A tanpályás szlalomozás közben remélhetőleg elmondják a bennfentesek, hol és mit csesztünk el az úton, és talán ezt az egész hatótáv-homályt is tisztázzák majd. Erről, és a villanyautós országjárás tapasztalatairól bővebben később, miután sikerül végre kialudnunk magunkat, és egy térkép fölött átvettük a számokat.
U.i.: A hó is kibírta, a tanpálya aszfaltjára olvasztottuk.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
