Így lopnak el bármilyen autót
Ezúttal nem anyagi szempontból (Az autózás valódi költségei) írok az autózásról, illetve nem is az autózásról szeretnék írni, hanem az autólopásról. Kicsit kutakodtam a témában és találtam néhány meglepő videót, amit szeretnék közzétenni, hogy te is tudd, hány másodpercig tart ellopni a modern autódat, vagy feltörni az áruház parkolójában.
Az első videóban bemutatják, hogy az interneten könnyedén beszerezhető kétrészes kütyüvel hogyan törik fel és lopják el az autódat. Az egyébként hozzá nem értő riporterek a kipróbált harmincöt autó közül tizenkilencet ki tudtak nyitni és tizennyolcat el is tudtak lopni az eszközzel. Ezt az eszközt használják arra is, hogy a lakásban tartott jeladós kulcs jelét felerősítve ellopják az autót az udvarról vagy a garázsból (Ez 4:09-nél látható a videóban). Elég, ha az egyik tolvaj az ajtó előtt állva felerősíti a lakásban lévő kulcs jelét, amit átküldve az autóban ülő másik tolvajnak már indítani is tudják az autót egy-két másodperc alatt.
Ezzel a módszerrel lopták el ezt az autót is Szentendrén:
A harmadik videó elejéből megtudhatjátok, hogy egy nyolcezer forintos, házilag is elkészíthető elrejtett jellopó készülékkel hogyan fogják el és másolják le egy bevásárlóközpontban az autó távirányítójának kódját és nyitják ki azonnal az autó ajtaját, ahogy a tulajdonos bement az áruházba. (Ilyen helyeken érdemes kulccsal zárni az autót és nem távirányítóval, ha van erre lehetőség.)
Majd a tizedik perctől megtudhatjátok, hogyan lopják el az autót egy ebayen is beszerezhető készülékkel: az autó számítógépére csatlakozva egy új kulcsot egyszerűen felprogramoznak és onnantól kezdve az ugyanúgy indítja az autót, mint a saját kulcsai. A videók tanulsága szerint a tolvajoknak ez legtöbbször nem tart tovább néhány másodpercnél.
Ugyanezt a mutatványt a riporter is könnyedén megcsinálja az alábbi videóban:
Mivel az elektronika ilyen egyszerűen kijátszható, érdemes nem gyári elektronikai védelem mellett mechanikai eszközökkel is védeni az autódat. Azonban a legtöbb ilyen eszköz annyit sem ér, mint halottnak a beöntés.
Az Egyesült Államokban nagyon népszerű Club márkát eddig tart egy erővágóval levágni:
Egyébként nagyon amatőrök voltak a videóban, mert nem a fémet szokták elvágni, hanem a kormánykereket és egyszerűen lehúzzák róla a szipi-szupi akármilyen zárat.
Csak az a zár ér valamit, ami több ponton, nem hozzáférhetően védi a kormányt és nem utolsósorban a szintén igen kelendő légzsákot.
Ilyen az Autolok 2000 (32 ezer Ft). Egy teszt szerint akkus géppel két és fél percig tart eltávolítani, ami nem tűnik soknak, de még éjszaka is jár akkora zajjal, hogy ritkán teszik meg.

Ennek a zárnak három hátránya van: az egyik, hogy túl kicsi az a távolság, amit átfog a két nyelv. A modern autóknál már sokkal szélesebb a kormány küllője (rajta mindenféle gombok tengere), gyakran nem képes átfogni akkora távolságot a kormányzár, vagyis nem minden típusra alkalmas. Ebből származik a második probléma is: akármilyen óvatosan is szereled le-fel, egy-két év alatt biztos összekarcolja itt-ott a bőrkormányt. A harmadik hátránya, hogy túl nagy, az utastérben biztos, hogy útban lesz mindig, ha a hátsó üléseken is utaznak, egyedül a csomagtartóban fér el rendesen.
Hasonló termék a Disklok (44 ezer Ft). Egy akkus fűrésszel ezt is kinyitották öt perc alatt, de ez az érték kiemelkedően jó a többi termékhez képest. Itt arra vigyázzunk, hogy több méret kapható belőle, azt vegyük, amelyik jó az autónkra.

Szóba jöhet még a pedálzár is, de csak az, amelyiket nem a kormányra kell zárni. Bár nem ismerem közelebbről, de a Bullock (29.000 Ft) használhatónak tűnik a leírások alapján. Kapható hagyományos és automata autókhoz is. Összezárja a kuplungot és a féket, illetve megakadályozza a lenyomásukat.

Sokan szereltetnek váltózárat is, ami nem sokat ér kézi váltónál, ha a tolvajok a motorházat kinyitva ott teszik kettesbe a váltót, vagy a kuplungot kinyomva elvontatják az autót.
A mechanikai védelemnek nagy előnye, hogy ha nincsen rá felkészülve a tolvaj, inkább keres egy másik autót. Van az az autó, amelyiknél érdemes vállalni a kockázatot a mechanikai védelem eltávolítására, de az átlagautó nem ilyen.
S ha azt gondolnád, hogy a te autódat úgysem lopják el, mert egy öreg csotrogány, akkor megemlíteném, hogy azok a legkeresettebb autók között vannak az alkatrészek miatt. Egy ismerősömnek a 19 éves autóját lopták el, ami már inkább volt roncs, mint jármű. Amíg a tolvaj kap érte akárcsak harminc ezer forintot, el fogja lopni azt is.
Röviden gondolatébresztőnek ennyi elég lesz. Ha érdekel a téma, olvasd a Kiszámoló blogot, vagy gyere el oktatásra, esetleg kérj tanácsot.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Közélet
Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot
Trump elindította a kereskedelmi háborút. A lépés egyelőre nem igazán kedvez az amerikai gyártóknak. Sőt!
- Hírek
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
