- Magazin
- Közélet
- hungaroring classic
- hungaroring classic 2019
- verseny
- veterán
- legenda
- sportautó
- veresenyautó
- divat
- rendezvény
Utoljára szólunk – hétvégén jön az év legnagyobb bulija!
Hungaroring Classic 2019. – last call
Január óta ismételgetjük – aki erre a hétvégére más programot szervez, az örökre a sötét Styxen evez majd.

Leveszem a kezem mindenkiről, aki a haláleseten és a talpig gipszbentől inneni okkal el mer maradni a Hungaroring Classicról. Ilyen rendezvény egyszer volt már Magyarországon, most megint jön, de azt nem tudjuk, hányszor lehet még. A kihagyása tehát jobban fájhat majd, mintha valaki elmulasztotta volna megnézni a holdra szállást majdnem pont ötven évvel ezelőtt. Ami, valljuk be, azért a világháborúk lezárása utáni legnagyobb pillanat volt a XX. század történelmében.

De most már a XXI-ben járunk, s őszintén bízom benne, hogy ebben már nem lesznek lezárandó világháborúk, abban meg csak reménykedni merek, hogy a Marsra szállást még látni fogom. Akkor jöjjön a következő legjobb – a Hungaroring Classic, most hétvégén, Mogyoródon, a július 12-14-i hétvégén. Aki a leghalványabban is autókedvelő embernek meri mondani magát, és nem lesz ott, azzal nem állok szóba többé. Csak jót akarok mindenkinek.

A 2017-es első Classic még csak kóstolgatás volt, oké, az autólegendák itt voltak már akkor is, ráadásul olyan mennyiségben és skálán, aminek a huszadától is remegő kocsonyává vált volna a látogatósereg. Enni akkor is lehetett, a gyerekek is találtak maguknak elfoglaltságot, a veteránparkoló akkor is színes volt, néhányan pedig még a korhű öltözködéssel is megpróbálkoztak. Aki pedig látta azt a néhány, extra stílusosan, furán lökötten vagy csak szokatlan outfitbe öltözött illetőt, akik megérezték a bugit, nem hinném, hogy hirtelen jól érezték volna magukat a hervises joggingban vagy a tengerészcsíkos póló-halásznadrág kombóban – bár igénytelenek és humortalanok mindig vannak.

Ez egy masszívan veterános, színes, nosztalgikus rendezvény, mondjuk ki. És mindenki úgy érzi magát majd a legjobban, ha veszi magának a félnapnyi fáradságot és megtervezi, hogyan öltözik hozzá. Egy megfelelő szettel az ember máris abba a körbe tartozónak érzi magát, mint maguk a versenyzők, idén pedig várhatóan jókora súlyt kap a korhű öltözet, mint téma.

Vasárnap eleve lesz rockabilly és rock'n'roll táncbuli, emellett a hatvanas, hetvenes majd a nyolcvanas évek stílusát idéző divatbemutató is – ezek hivatalos programok! Emellett a női látogatók részére kalapversenyt, a férfiaknak nyakkendőversenyt is hirdet a Hungaroring Classic szervezőgárdája. Mondom, az irány adott, külföldön a hasonló rendezvényeken már évek óta az minősül cikinek, aki a normál, mindennapos göncében érkezik.

Senki ne jöjjön nekem azzal a süket dumával, hogy a korhű öltözködés a gazdagok villantása. Mindenkinek van nagymamája, nagypapája, nagybátyja és nagynénje, esetleg szomszéd nénije és nyugdíjba vonult kollégája. Pár egyszerű kölcsöncuccal, néhány filléres kiegészítővel is zseniálisan lehet kinézni – hangsúlyozom, nem az elegancia a fontos, hanem a régi ruházat - hogy látsszon, másban jöttünk, mint ami az utcán van mindenütt. Oké, lehet, hogy egy mosásra, fércelésre szükség lesz, az is megeshet, hogy le kell ereszteni a gatya szárát, még arra is van esély, hogy picit naftalinszagúak leszünk a nap végére, de a buli ennyit megér.

Pár alapszabály, és mindjárt könnyebb lesz a tervezgetés – ez az első csokor mondjuk, a hatvanas évek közepe elég visz vissza:
1) a hetvenes évekig senki nem hordott sportcipőt, a férfiak bőrcsukában jártak (nagyjából olyanban, mint ami ma elegáns, bár 42-es lábra még senki nem hordott 47-es hosszúságú cipőt, maximum Chaplin), a nők pedig körömcipőben, esetleg szandálban flangáltak. Ha nagyon muszáj, a gumiorrú (Dorkó, Converse) skarfik elmennek, olyan régóta van, de akkor teljesen rock'n'rollosnak kell öltözni. Esetleg Steve McQueennek, bár az komplikáltabb, mert ahhoz nem árt húsban is úgy kinézni.
2) pamutpólót se hordtak, azaz csak a kétgombos, galléros, igazi Polo-póló-fajtát. Egy egyszerű ing 50%-ban helyből korhűvé tesz, mellé egy vászonnadrág (nem farmer!), lehetőleg élére vasalva és innentől alig kell bármi díszítés. Talán egy széles öv (inget betűrni!), nagy csattal, esetleg hózentráger (három forint a kínai piacon). Nőknél a nagy virágos, avagy rikító színű félhosszú dresszek simán ütnek, ha a cipő színben harmonizál, a hajban pedig van egy hasonló színű szalag, az még jobb.

Aki a hatvanas-hetvenes évek fordulójához megy vissza, annak jó lesz a hippis arculat, nagy kitűzőkkel, farmermellénnyel, barna kordnadrággal, széles övvel, lengő ujjú inggel, nadrággal, virághímzéssel, nagy napszemüveggel (megint csak kínai piacos, 500 forintos tétel), a Dorkó itt tökéletes. Lehet európaiabbra is venni a stílust, hasított bőr félhosszú csizmával, lila vagy kék brokátos zakóval, magas nyakú pamutpólóval, csajoknak egyszerű kartondresszel, jó erős színekben, hosszú csizmával (na, ez lehet, hogy nehezen beszerezhető és kicsit meleg viselet július közepén).

Ami meg végképp hiányzik mindenhol a képből, pedig az egyik legzajosabb divatkorszak volt, a leglátványosabb (de nem mindig a legízlésesebb) jegyekkel, az a nyolcvanas évek. Új hullám, eurodiszkó, Duran Duran, C.C. Catch, tépett, magasra lakkozott frizurák, punkos behatások, a nőkön fél arcot beterítő szemsmink, óriás válltömések, apró topok, nagygalléros köpenyek, fekete bőr, műbőr, széles övek, cipzáras miniszoknyák és neccharisnyák – efféle öltözködést ma még Goodwoodban sem látni, pedig ott vérre menő divatmeccsek zajlanak a látogatók között.

Miért ne kezdjük el mi a trendet? Tökre emlékszem, hogy Parassapusztától Röszkéig minden osztályban volt legalább két csaj, aki így öltözött '85-ben, igaz, a csávók jellemzően már akkor is leragadtak a farmer/póló kombónál. Ideje bepótolni, ami akkor kimaradt.

A nőknek talán könnyebb a dolga, mert eleve örömüket lelik az öltözködésben (és szerintem ezerszer fantáziadúsabbak, mint a Totalcar kinevezett divatügyi szakértője), de álljon itt pár mentő javaslat azon hím társaimnak, akiknek végképp nincs ötletük, nem találnak cuccot, nem érzik jónak, amit kitaláltak:
- A Hungaroring Classic területén lehet majd ruhát bérelni, aki elveszettnek érzi magát, helyben is kap tanácsot.
- Hasonló rendezvényeken az angolok például a legegyszerűbb megoldást választják - aki nem akar sokat foglalkozni a témával, de nem akar kimaradni a buliból sem, egy jó, kék szerelőoverall, alatta kötelező fehér inggel, legalul egy régimódi cipővel tökéletesen kiadja.

- Ami könnyen megvalósítható, mert mindenütt van hozzá alapanyag, az a mérnökúr-szakikám-kinézet; sötét, hegyes bőrcipő, szövetnadrág élére vasalva, fehér vagy kockás len ing, vékony nyakkendő és egy barna vagy kék köpeny. Extra turbósítás: sárga colstok, logarléc vagy SZTK-keretes szemüveg a külső, felső zsebben, pecsétgyűrű az ujjon, micisapka a kobakon.

Ötlet ezer van, a fentiek pedig a leggyengébbek. Pont ezért mondom – ha én, akiről legendásan lepereg minden, ami divat, is ki tudtam találni ennyiféle viseletet, akkor senkitől nem elfogadható érv a „semmi jó nem jutott az eszembe”. Aki pedig azt mondja, hogy ez az egész öltözködésesdi ciki, annak a válaszom – sokkal cikibb, ha valaki nem tud játszani.

Filléres kellékek, amiket talán érdemes beszerezni:
- csajoknak: hajba való, kalap, nagy bizsu a fülbe, csuklóra, kendő.
- csávóknak: nyakkendő, nyakkendőtű (igen, a 80-as években még divatos volt), ing, széles öv, hózentráger, akár működésképtelen, lapos, mutatós, bőrszíjas óra, selyem(jellegű)sál.
- mindenkinek: kretén napszemüveg.

Tényleg nem kell hozzá nagy erőlködés - fura lesz felöltözni, mert mintha kilépnénk a saját énünkből, de a buli annál jobb lesz tőle odakint, a Ringen!

A versenyszámokról, az autókról, az ezernyi programról már korábban, több alkalommal írtunk, fasza videót is készítettünk előzetesben, tehát találkozunk kint, a hétvégén!


Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
