- Magazin
- Közélet
- Használt autó
- használt
- használtautó
- használt autó
- kompakt
- volkswagen
- fiat
- honda
- toyota
- ford
- opel
Golfot, vagy hasonlót kétmillióért
Ha azt mondom, kompakt autó, sokan rögtön tudják, miről van szó, de talán azok vannak többségben, akiknek ez a kategorizálás nem sokat mond. Ha viszont úgy fogalmazok: Golf-osztály, máris egyértelműbb a helyzet. De miből válogathatunk most kétmillió forintért a magyar piacon?
A kategória Magyarországon is nagyon népszerű, és egy kompakt autó átlagos felhasználásra pont ideális. Nem túl kicsi, belefér a család – ha nem nagycsaládosokról beszélünk –, van értelmezhető csomagtartója, de nem is túl nagy, még könnyen manőverezhető, és nagyvárosban sem katasztrófa vele a parkolás. A legtöbb autósnak épp megfelel. Kétmillió forintért ráadásul nem is a kivénhedt csatalovak között kell keresgélnünk. Kaphatunk jól felszerelt, tíz év körüli példányokat több nagy gyártó népszerű típusaiból.
VW Golf VI – népítélet: 7,89
Ha már erről nevezték el a kategóriát, kezdjük a Golffal, pontosabban a hatodik generációjáról. Kétmillió forintért igazából vegyes a kép. A modellváltás 2008-ban volt, mi pedig a pénzünkért a hatodik generációsak mellett gyártás végi V-ösöket is kaphatunk. Mindkettő jól összerakott autó, most a VI-osokra koncentrálunk.

Az EuroNCAP töréstesztjén öt csillagot kapott, igen biztonságosnak számít. Választék is van, a kétmillió alatti sávban több mint 110 darabot találunk jelenleg. Nem számít elromlósnak, de néhány dolgot észben kell tartani. Voltak például kellemetlenségek a DSG-váltóval, de az esetek nagy részében megoldást jelentett a szoftverfrissítés.
Ha hatos Golfot akarunk, a megfelelő motor kiválasztása okozhat némi nehézséget. Az 1,4-es szívó benzines a maga 80 lóerejével nem túl izmos az 1,1 tonnához, az 1,6-os már elfogadhatóan viszi a kasznit. Azoknál azonban előfordulhat magas olajfogyasztás. Nem törvényszerű, így nem is lehet motorkódhoz kötni a jelenséget. A leginkább talán ez ajánlható. Erősebbek, dinamikusabbak a turbómotorok, azonban ezek a TSI-k nem mondhatók sikersztorinak. A CBZA és CBZB kódú 1,2-esek vezérlése zűrös, kokszosodásra pedig nemcsak ezek, hanem az 1,4-esek is hajlamosak.
Húsz motor: ezeket kerülje
Használt autót venne de nem ért hozzá? Vagy netán vett is és most retteg, hogy mi baja lesz? Nyugalom, itt a segítség, hátha nem késő még. Kiskáté, nem csak laikusoknak.
A dízelek sokat kibírnak, de ha főleg városban használnánk, az meg tudja viselni a közös nyomócsöves TDI motorokat. Egyébként jellemző gyengéi ugyanazok lehetnek, mint minden modern dízelnek általában: kettős tömegű lendkerék, turbó, EGR és részecskeszűrő. Megfelelő karbantartással sokat tehetünk a hosszú élettartamért. A dízelekre amúgy 2012-ben volt visszahívás is a befecskendező rendszer lehetséges szivárgása miatt, és ez az EA189-es család érintett volt a dízelbotrányban is.
Toyota Auris – népítélet: 7,59
Ha úgy vesszük, az Auris egy átcímkézett Corolla. Megbízhatóságára kevés panaszt hallani, töréstesztje pedig a Golfhoz hasonlóan ötcsillagos volt. A tulajdonosok inkább azt nehezményezik, hogy az összeszerelési minőség közel sem kifogástalan. Ezt különféle zörejek, pontatlan illesztések, esetenként befagyó csomagtartó és hasonló kellemetlenségek jelzik.
Fáj a Prius? Akkor ezt vedd
Öt liter benzinnel városban, és nincsenek se sztereotípiák, se a nehezen emészthető forma. Miért nem jár mindenki ilyennel?
Rátérve a motorpalettára, az 1,33 literes Dual-VVT-i-k nagy odafigyelést igényelnek. Érzékenyek ugyanis az olajválasztásra, érdemes a gyári ajánlás szerinti 0W-20-asnál maradni, és mindig időben cserélni. És bár kicsi benzinest sokan vesznek városi szaladgálásra, hozzá kell tenni, hogy a gyakori rövid utak sem használnak neki túlzottan – persze az ilyen üzem egyetlen motornak sem ideális. A nagyobb benzineseknek nem tudni jellemző típushibájáról.

A dízelek esetében, ahogyan már a Golfnál kibontottuk, ugyanazok lehetnek a nyűgös pontok, mint bármely más modern dízelmotornak. Ezeken felül a porlasztócsúcsokkal futhatunk bele nagy költségekbe a D-4D motoroknál, az 1,4-esekről több ilyet hallani. A 2,2 literes dízel nem a legjobban sikerült darab: EGR-szelep, vízkör, hengerfejgondok. 2009-ig volt problémás, utána kijavították a betegségeit. Én inkább a köztes, kétliteressel venném.
Ford Focus – népítélet: 8,02
Második és harmadik generációs Focusok is vannak kétmillió forint környékén, nézzük most az újabbikat. Ezt 2010-től gyártották, és csak tavaly váltották le. A Ford mérnökei is megcselekedték, amit megkövetelt a piac, így a törésteszt itt is ötcsillagos.

Általánosságban jó autó, de becsúsznak összeszerelési tökéletlenségek, leváló kárpitok, és mintha az átlagnál gyakrabban mennének ki az izzók is. Jól hangolt futómű és fékek, kellemes kapcsolású váltó, közvetlen kormányzás – ezek mind mellette szólnak, a kategóriaátlagnál feszesebb, sportosabb a Focus.
A motorok közül az ezres, turbóbenzines nem a legkellemesebb karakter, szokni kell, aztán mindenki döntse el maga, mennyire tud vele együtt élni. Hallani 100-150 ezer km táján mgecsapágyasodó példányokról is, nem árt tehát az óvatosság. Nemcsak ez, hanem a nagyobb, 1,6-os Ecoboost is elpusztulhat a hűtőrendszer hibája miatt. Inkább választanék egy szívó ezerhatost belőle.
Mitől döglik a Ford Ecoboost?
A Ford kis, benzines turbómotorjai rengeteg díjat nyertek, mégis ezrével hívják vissza őket világszerte. Totális motorkatasztrófák, kigyulladó autók és kőkemény kártérítések.
Dízelből zömében 1,6-os TDCI-k vannak a piacon, jóval ritkább a kétliteres. Mindkettő a PSA-val közös fejlesztés, tartós, jó motorok, de a kettős tömegű, a részecskeszűrő és az EGR ezekben is elromolhatnak. A kisebbik dízel érzékeny az olajcsere-periódus betartására. Az 1.5 TDCI-k 2014-től jöttek be, kétmillióért azt még nem kapunk a Focusunkba.
Opel Astra J – népítélet: 7,24
Ebben aztán van anyag – hangzik a frázis, és ez igaz is az Astra 2009-től gyártott generációjára. Ezt most szó szerint kell érteni, ugyanis ez a kategória egyik legnehezebb versenyzője, volt miből fogynia az utódnak. A változatosság kedvéért az Opel is összehozta az ötcsillagos töréstesztet a fenti riválisokhoz hasonlóan.

Gyakran emlegetnek zörgős beltéri műanyagokat, az elektronikai gondok feliratú fiókba pedig többek közt a típushibásnak számító tempomathalál, valamint az alkalmanként bedöglő ESP kerül. Ennél kínzóbb probléma a viszonylag fiatal korban jelentkező korrózió. Sokak esetben a váltó is feladta a harcot.
Megfelelő motort választani az Astránkhoz kemény dió. Amit kapásból elkerülnék, az a 87 lóerős, 1,4-es szívóbenzines, azzal ugyanis a sárnehéz karosszéria igen lomhán változtatja a helyét. Az 1,6-ossal már használhatóbb, a turbós, 1,4-es jól mozgatja, de utóbbi két milláért még ritka.
Honda Civic – népítélet: 7,42
Nemcsak autót, űrhajót is vehetünk, mondhatnánk a Civicre. Pedig autó ez, nem is rossz. Az első ufó összességében már a nyolcadik generáció, 2005-től 2011-ig gyártották. Az EuroNCAP-nál 2007-ben négy csillagot szerzett.

Sokan panaszkodnak a zörgő beltérre, kárpitokra, amit méltatlannak éreznek az autóhoz. Emellett az illesztések, hézagok pontatlanságát is említik. Nem egyedi eset az sem, hogy a műszerfalról eltűnik minden, adódhatnak hibák a csomagtérzárral, a gyári rádióval és az indítógombbal is.
Motorjai közül gyakori a magyar használtpiacon az 1,4-es, főleg a 99 lóerős változat, ami elegendő is, de a 140 lovas 1,8-as azért sokkal kellemesebb választás. Ha nem rövid távokra használjuk, takarékos tud lenni, és erőből is vannak tartalékai. A 2,2-es dízelről sem keringenek horrorsztorik, sőt, talán ez a legsimább járású modern turbódízel a négyhengeresek közt.
Mazda 3 – népítélet: 7,74
Szemezgethetünk a Mazda 3 második szériájából – bár ízlések és pofonok, nekem az első jobban tetszik. Előnye, hogy ezekre talán annyira már nem jellemző a rozsdásodás, mint az előző generációra, de persze nem árt résen lenni, és egyébként is minden használt autónál érdemes különös figyelmet fordítani a rohadásra.

Jellemző típusbetegségekről nem nagyon beszélhetünk, ráadásul a 3-as Mazdának is ötcsillagos volt a töréstesztje az EuroNCAP-nál. Műszaki alapjain, padlólemezén az elődhöz hasonlóan a második generációs Ford Focusszal osztozik. Benzinmotorjain nem – ezek amúgy megbízhatóak, az 1,6-os is elég a mindennapokra, a kétezres fickósabb. Dízelből az 1,6-os a Ford-PSA közös gyermeke, a 2,2-es a Mazda sajátja, de ritka.
Kia Ceed – népítélet: 7,98
Valljuk be bátran, a koreai autóktól sokáig idegenkedtünk, mert európai szemmel vagy a külső vagy a belső formatervükben találtunk valami furcsát, valami olyat, ami miatt inkább megtartottuk a három lépés távolságot. Persze voltak mindig bátrabbak, ők hamarabb rájöttek, hogy a koreai autók valójában jók. A többieknek talán éppen az első Ceeddel kezdődött ez a folyamat, és tessék, a Stingerre meg már vágyni is lehet.
Mit ér a hosszú garancia?
A típust már nem gyártják, és az első példányok még mindig lehetnek garisak. A Cee’d lenne az új titkos tipp a használtpiacon?
De vissza a Ceedhez: kétmillióért az első generáció utolsó évjárataiból is válogathatunk. Ez jó hír, mert a gyártás eleji példányoknál lehet hallani reccsenő váltóról, kormányműcseréről, gyenge összeszerelési minőségről, a gyári rádió megkotlásáról. A törésteszt amúgy ennél is ötcsillagos.

Motorpalettájáról lényegében bármit választhatunk, nagyon nem nyúlunk mellé. Érdemes szem előtt tartani, hogy a 90 lovas, benzines 1,4-essel lomha, a 109 lóerőssel sem versenyautó, de azért használható. Érdemes az 1,6-ost keresni. A láncos vezérlésű benzinmotorok gyenge pontja a láncfeszítő, azt érdemes ellenőriztetni. Az 1,6 CRDI előnye, hogy a legtöbb kortárs dízellel ellentétben nincs benne kettős tömegű lendkerék. Van viszont belőle három különböző teljesítményszint, talán a középső, 116 lóerős az ideális az autóhoz, de gyakoribb a 90 lovas.
Hyundai i30 – népítélet: 8,3
Az első i30-as a Ceedével azonos padlólemezre épül, a két típus a műszaki megoldásokon is osztozik. Ebből adódóan a Hyundai is ötcsillagosra vizsgázott az EuroNCAP-nál. Problémák tekintetében is van hasonlóság, a Hyundai-nál is említik a testvérmodellre jellemző reccsenő váltót. Emellett sérülékeny fényezésről is hallani.

A motorok is közösek természetesen, azonban az i30-asban nincs 90 lovas 1,4-es, csak 109 lóerős. A többi stimmel, és éppúgy érdemes keresni az 1,6-ost, vagy a dízelt.
Renault Mégane III – népítélet: 7,81
A harmadik generáció a köznyelvben kacsaseggűként emlegetett második szériát váltotta 2008-ban, formája még ma is egész frissnek hat. Úgy tűnik, ebben a kategóriában nem is nagyon lehet labdába rúgni ötcsillagosnál gyengébb törésteszttel, ezt hozta hát a Renault Mégane is.
A felhasználók tapasztalatai alapján nem mondható példásnak a karosszéria torziós merevsége és az összeszerelés általános minősége. Bár kevesen, de azért panaszkodnak a kényelemre és az ergonómiára is.

Motorjai közül az 1,6-os szívó benzines kézenfekvő megoldásnak tűnik, választék is van belőle bőven, azonban 110 lóereje ellenére lomha, cserébe zabálni is hajlamos. Ezért az árért már bejönnek a képbe 1,4-es TCe turbómotorok 131 lóval. Azokkal már jóval fürgébb a Mégane, de sokkal takarékosabb nem lesz. Az 1,5-ös dCi dízelek rossz hírét a korábbi generációknál alapozta meg a túlzottan optimista gyári olajcsere-intervallum, meg a Delphi befecskendező rendszer. Sok gyerekbetegségét kijavították az előző Mégane fészliftjével.
Fiat Bravo – népítélet: 7,81
Az olasztól sokan tartanak, ennek ellenére a Fiat Bravo egyáltalán nem rossz választás. Az ötcsillagos törésteszt itt is pipa, a formaterv pedig olaszosan stílusos. A karosszéria nem hajlamos a rozsdásodásra, a belseje is tartós, egyes példányokban viszont a kormány és a váltógomb hamar szétmállik – hogy miért ennyire vegyes a kép, rejtély.
Ne félj az olasz Golftól
A sablontól eltérni nem mindig kockázatos. A Fiat Bravo jobb autó, mint sokan gondolnák, de nincsenek tele vele az utcák.
Emellett kalkulálni kell a lengőkarszilentek és a stabilizátorpálcák 60-80 ezrenkénti cseréjével, a digitklíma terelőmotorjainak végfoka szinte biztosan kipurcan előbb-utóbb, a gyári rádió erősítője sem örök darab. Az előforduló problémákra azonban van megoldás, és van segítőkész, lelkes klub.

Motorok közül az 1,4-es szívó benzines éppen elégséges, de a dinamikusabb közlekedést kedvelőknek kevés lesz a 90 lóerő ehhez a kasznihoz. Erősebbet csak turbósban kapunk, de félni azoktól sem kell. Ritkán előfordul kisebb mértékű olajfogyasztás (2-3 deci ezer kilométeren), és a korai példányok GM-váltójának alulméretezettek a csapágyai. A 140 lovas Multiair motoroknál a multiair-modul olajszűrőjét hatvanezrenként kell cserélni.
Dízelből a gyárilag részecskeszűrő nélküli kivitelek ajánlottabbak, de alapvetően mindegyik jó konstrukció. A nyolcszelepeseknél az EGR és a MAP-szenzor igényel figyelmet, a tizenhat szelepeseknél kokszosodhat a szívósor. A kettős tömegű lendkerék sokáig elmegy.
Kétmilliód van, de nem kompaktot akarsz? Nézd meg ezeket:
Pár éves kisautót, vagy idősebb nagyot kétmillióért?
Nemrég még új Ladát is adtak ennyiért, de milyen kínálatból szemezgethetünk használtan?
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Itt a legjobban gyorsuló, utcai Skoda, ami valaha készült
A kétmotoros újdonság a legerősebb és legkeményebb Elroq, egyben a legjobban gyorsuló és leggyorsabban töltő Skoda, ami eddig készült.
- Közélet
Tömeges baleset az autópályán, de a károkozó ismeretlen - ki fizet végül?
Ha már fizetős az autópálya, nem lehetne, hogy valaki felelősséget is vállaljon az ott keletkezett károkért, amikor a károkozó ismeretlen marad?
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Tesztek
Taszítanak a BMW-k? Ez a te autód!Teszt: BMW 120d - 2024.
Egy anti BMW-ben az a jó, hogy sztereotípiáktól mentesen élvezhetjük a bajorok részletekbe menő alaposságát, most éppen dízelmotorral.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Közélet
Az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdései
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Japán Nagydíj legnagyobb kérdése a Lawson helyére érkező Yuki Tsunoda teljesítménye lesz.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Égéstér
10 milliós „olcsó” autók tárháza
A Hyundai Inster, a Dacia Bigster és várhatóan az elektomos Suzuki Vitara is nagyon jó ár/érték arányú autók lesznek, ám ma már ez is 10 milliós, vagy annál magasabb szintet jelent.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
Összefogás: az eddigi legnagyobb töltőhálózat épül Európában
A tervek szerint 1700 új töltő épülne, összesen 11 ezer töltőponttal, Európa 25 országában.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
