350 ezer forint kifizetése alól próbál kibújni a biztosító
Ideális esetben egy évben egyszer van dolgunk a biztosítóval, amikor küldik a kötelezőről a csekket – szerencsétlen esetben viszont egy hosszas alkudozásra, levelezésre és harcra lehet számítani, és olyankor érdemes beleállni a helyzetbe, mert több százezer forinttól eshet el, aki nem elég kitartó. Bálint például 350 ezer forinttól esett volna el, ha egyből elfogadj a biztosító ajánlatát. De lássuk, milyen kibúvókkal próbálkozott a biztosító!
Bálint még 2017-ben karamblozott – a Kia Ceedjét újonnan vásárolta, a baleset idején 44 ezer kilométer volt benne, lényegében újszerű volt. A vétkes fél elismerte felelősségét, Bálint pedig belevetette magát a kárrendezési ügyintézésbe. A vétkes fél biztosítása a Magyar Post Biztosítónál volt, és a még garanciális autó javítási költségeinek rendezése simán futott, ám miután Bálint egyeztetett egy kárszakértővel, úgy döntött, hogy kéri az értékcsökkenési kártérítést is. Beadta a papírokat a biztosítóhoz, amelyekre nem érkezett válasz, amikor érdeklődött, csak annyit mondtak, hogy amennyiben jogosult rá akkor intézni fogják. És ezután a biztosító többet nem jelentkezett.
Mit jelent az értékcsökkenési kártérítés
Ha összetörik az autódat, hiába javítják meg, a használtpiacon már nem ér annyit, mint egy minden paraméterében azonos, de balesetmentes példány. A kettő különbözete az autó értékcsökkenése, amit a károkozó biztosítója köteles kifizetni – ez az összeg több százezer forint is lehet. Az értékcsökkenési kártérítésről, az ügymenetről és a kalkulációról itt tudhatsz meg többet.
Így szerezz több pénzt a biztosítótól
A TotálKártérítés kalkulátora segít kiszámítani, hogy mekkora értékcsökkenési kártérítés jár önnek egy baleset után. Az értékcsökkenési kártérítést akár 5 évre visszamenőleg is kérheti!
A baleset 2017. október elején történt, Bálint azután vette elő újra az ügyet amikor 2021. őszén jöttek a cikkeink az értékcsökkenési kártérítésről – és mivel a baleset még nem futott ki az ötéves érvényességi határidőből, úgy döntött, nem hagyja annyiban a dolgot. A biztosítót újra megkereste, ahonnan pár napon belül megjött a válasz egy 134 300 forintos ajánlattal. Ezt nem fogadta el, ugyanis a hivatalosan is elfogadott kalkuláció szerint 491 245 forint járna neki, melyről hitelesített igazságügyi szakértői véleménnyel is rendelkezett – illetve a biztosítónak ezen felül a szakértői vélemény és a kalkuláció költségét is meg kell térítenie, ami ebben az esetben további 50 ezer forint volt.
A biztosító erre ismét nem reagált, bő két hét alatt sem jött válasz, azért Bálint újra írt, amire négy napon belül azt a választ kapta, hogy az ő kalkulációjuk mindössze 238 272 forintot ad ki – ugyanaz a módszer szerint, amivel Bálintnak 490 ezer jött ki. A Magyar Posta Biztosító szerint a kettő közötti különbség abból adódott, hogy más kárkori értékkel számoltak az autónál (4 541 000 vs. 6 millió), illetve a javítási költségnél is más összeget vettek alapul. Mivel az autó akkor két évesnél fiatalabb volt, Bálint az Eurotax alapján kalkulált, illetve a javítási költségeket a számlák alapján adta meg. Közben a biztosítóval való levelezéssel eltelt egy hónap, december elején még ott tartottak, hogy a biztosító szerint nem ellenőrizhető, hogy a javítás márkaszervizben vagy egy átlagos javítóműhelyben történt, emiatt hiába van 619 642 forintról számla, a biztosító 561 256 forinttal hajlandó csak kalkulálni. Bálint a biztonság kedvéért ellenőriztette a biztosító kalkulációit a biztosító által alapul vett adatokkal és számokkal, és úgy is 476 805 forint jött ki, a felajánlott 238 ezer helyett.
A Magyar Posta Biztosító azzal ezúttal azzal utasította vissza a követelést, hogy a Bálint birtokában lévő, dr. Melegh Gábort által hitelesített szakértői kalkuláció nem tartalmazza azt a korrekciós tényezőt, amit az általuk használt, szintén dr. Melegh Gábor által készített program igen, így helytállónak tartják a számításukat, tehát az ajánlatuk továbbra is 238 ezer forint, és a szakértői igazolás költségeit sem térítik meg, hiszen ők nem kértek ilyesmit – és ha Bálint nem fogadja el az álláspontjukat, akkor forduljon bírósághoz. Mivel a biztosító érvelésében logikai ellentmondások vannak – Bálint nem adta fel.
A jelenleg Pénzügyi Békéltető Testületnél van az ügye, és közben a tét is emelkedett, már nem csak a 476 805 forint értékcsökkenési kártérítést követeli és az 50 ezer forintos szakértői díjat, hanem a 2017 óta ki nem fizetett összeg kamatait is, amely további 61 ezer forint.
Volt peres ügye biztosítóval? Írja meg nekünk az olvasok@mail.totalcar.hu címre!
A megjelenést a TotálKártérítés a Kártérítésed.hu támogatta.
És milyen autó a Kia Ceed? Nézze meg videónkat:

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
