Nyugdíjas orvos autója (tényleg), amit NE vegyél meg
Én már kezdem nagyon unni ezt a részecskeszűrős témát. Többször írtam már róla, de sajnos nem jut el mindenkihez az infó. Sőt, pont azokhoz nem jut el, akik teljesen vakon vannak az autózás témájában. Persze az nem baj, ha nem értesz az autókhoz, én is hülyén érezném magam a lepkevadászok országos közgyűlésén. De az információ fellelhető az interneten, próbáljunk utánaolvasni a témának.
Így volt ezzel valószínűleg az az eladó is – bevallottan nem értett az autókhoz –, akihez a budai zöldövezetbe mentem átvizsgálni az autóját. Nyugdíjas orvos tulajdonos – mindenki hallotta már ezt a sztereotípiát, hát ez itt a valóság volt. Tényleg egy doktor úrhoz volt szerencsém, a nagy autó azért kellett neki, hogy beférjenek az unokák. Az autó egy Citroen Grand Picasso volt, enyhén karcos fényezéssel, és a jobb hátulján egy korábbi, de javított sérüléssel. Már szemre is látszott az illesztési hézagon, a rétegvastagságmérés csak megerősített ebben. A „C” oszlop egy része vastagon gittelve volt, 6-800 mikront is mértem néhol, a sárvédőíven pedig 700-1800 mikronos értékek váltogatták egymást.

Az utastérben is sok karc, egy meglehetősen csúnyán kopott kormány és kiült vezetőülés fogadott. A futásteljesítmény 200 000 km környékén volt. Egy dízelüzemű autónál mindig sokat árulkodik a diagnosztika arról, hogy milyen élete volt a járgánynak. Az élő adatok elemzésénél nagyon pontosan be lehet lőni a pillanatnyi állapotot. Ezen kívül egy meglehetősen nagy köteg szervizszámlát kaptam az átvizsgálás kezdetekor az autó mellé. Ledobtam az anyósülésre, majd átnézem a diagnosztika után.
Hibakód nem volt, viszont a járó motornál meglehetősen szúrós szagú volt a kipufogófüst. Ez egy elég jellegzetes szag, ha gond van a részecskeszűrővel, akkor lehet ilyet érezni. Az élő adatoknál a részecskeszűrő hátralévő élettartama 0 km, a hamutartalma 100%. Viszont hibakód nincsen. A nyomáskülönbség szenzor 0 értéket mutat minden fordulatszámon. Megkérdezem az eladót, mi történt a részecskeszűrővel?

Önérzetesen feleli, szinte kihúzva magát: ki lett iktatva, tessék itt a számla, hetvenezer forintot fizettem érte. Gratulálok, felelem. Ez illegális járműátalakításnak minősül, és nem mellesleg érezhető a környezetkárosító hatása az autó mögött állva. Gondolom az unokák is ezt szippantják be, de nem baj, mire felnőnek csak meglesz a rák ellenszere.
Egyszerűen nem érti a doktor úr, amit mondok neki. Üveges tekintettel ismételgeti, hogy hetvenezer volt a „javítás”. Ne mondjam már neki, hogy ez nem jó. Innen is gratulálok annak a 16. kerületi műhelynek, aki megcsinálta.

A porlasztócsúcsok frissen felújítva (erről is volt egy borsos összegű számla), ehhez képest elég szar értékeket láttam. Persze hiába újítják fel, ha a nagynyomású rendszer, üzemanyagrendszer nincs ellenőrizve, átmosva, kitakarítva. A motorháztetőt felnyitva nem volt folyadék a hűtő kiegyenlítőtartályában, ezt jeleztem a tulajdonosnak, aki gyorsan töltött bele úgy 2 liternyit, bőven a nívó fölé. Nem szoktam nézegetni – mentegetőzött. Pedig nem ártana – feleltem –, de legfőképpen az okát megtalálni, hogy miért is tűnik el. Ahhoz képest, hogy nem nézegeti, volt otthon egy ötliteres kannával...
A tulajdonos szent meggyőződése volt, hogy az autója kiváló állapotban van. Az ügyfelem is így gondolta, hiszen a jóval kétmillió forint feletti ár ezt sugallta. Direkt a felső árkategóriában nézelődött, hogy ne fussunk lyukra, de így is sikerült. Nem éreztem szándékosnak az átverést, itt a tudatlanság volt, ami ezt a helyzetet szülte. Reményeim szerint a buta sztereotípiák közül megint sikerült egyet cáfolni.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Nepperűző
900 köbcentis Fiatot vennék, szabad?
Nem írnak rosszakat róla, de a különösebben jókat sem.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Tesztek
10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)
A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
