A Škoda töretlenül népszerű családi autóját 1997-ben megvillantották Frankfurtban, majd a ‘98-as Genfi Autószalon idejére már készen is állt a sorozatgyártásra. Hamar bővült a kínálat az RS verzióval, majd jött a 4x4-es Scout, 25 év után pedig már a negyedik generációját tapossák a kombik rajongói.
Már 25 éve létezik a kombi Octavia, ami persze olyan szempontból nem pontos, hogy az első Octavia kombit már 1961 szeptember 11-én bemutatták Csehszlovákiában. Ellenben a modern, már Volkswagen-technikára épülő Octavia története 1992 környékén indult, a hatchback pedig 1996-ra lett kész, az A4 platformra építve. A VW jelentős összegeket költött a Škoda Mladá Boleslav-i gyárának modernizálására, a dizájncsapat pedig Dirk van Braeckel vezetésével 1997-es Frankfurti Autószalonra lett kész a kombi koncepciójával is. Ez nem sokban tért el a sorozatgyártott 1998-as verziótól, bár lila színben pompázott egy olyan rendezvényen, ahol a közönség figyeleméért a Mercedes-Benz CLK-GTR indult nagyobb eséllyel.
A kombi hat milliméterrel lett hosszabb, és 26 milliméterrel magasabb a normál Octaviánál, ami 15 kilót adott tömegéhez. A Škoda 548 literes csomagtartóval hirdette, melyet 1,512-re lehetett bővíteni a hátsó üléssor lehajtásával. A Superb megjelenéséig ez lett a legnagyobb modelljük.
Mivel a cseh gyárba került korának egyik legnagyobb présgépe, az Octavia kombi hátsó oldalfala egyetlen acéllemezből készült. Talán ennél is fontosabb, hogy 2001-re kész lett a turbós RS, melynek húszszelepes 1.8-as motorja 178 lóerőt tudott, a tempós családi autók szerelmeseinek legnagyobb örömére.
2006-ban érkezetett a dízelmotors RS, 350 Nm nyomatékkal, valamint a Haldex-rendszerű összkerékhajtással szerelt, emelt hasmagasságú Scout. 25 év után, négy generáció láttán az Octavia kombi egy jó motorral szerelve továbbra is a Škoda egyik legjobb válasza a mindent tudó autó kérdéskörben.