A balesetező busz sofőrje: csoda, hogy élve szálltam ki!
A buszbalesetek után szinte azonnal visszaülnek a sofőrök a volán mögé, sem pszichológiai vizsgálat, sem különösebb pihenő nem jár nekik automatikusan. A kedden reggel a XVII. kerületben karambolozó vétlen sofőr is a telepen volt már aznap délután.
Mint megírtuk, kedden reggel 7 óra körül frontálisan karambolozott két BKV-busz a XVII. kerületi Helikopter úton. A balesetben nyolcan sérültek meg, a karambolt valószínűleg az okozta, hogy az egyik kocsi 62 éves sofőrje rosszul lett, ezért elveszítette az irányítást a busz felett, pont telibe kapta a vele szemben érkező másik járat vezetőfülkéjét.
Noha az első hírek szerint elképzelhető volt, hogy a vétlen sofőr úgy próbálta megakadályozni a még nagyobb bajt, hogy szándékosan a rosszul lett kolléga buszának útjába állt, azóta kiderült, hogy az ütközés őt is teljesen váratlanul érte. Naszályi Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke a baleset délutánján beszélt a sofőrrel.
Hős buszsofőr: szándékosan hajthatott a másik busz elé, hogy megakadályozza a nagyobb tragédiát
Az egyik busz vezetője rosszul lett, kollégája pedig észrevette, hogy baj van.
- Elmesélte, hogy csak azt látta, a másik busz átmegy az ő sávjába, és azonnal összeütköztek. Úgy mondta nekem, csoda, hogy élve szállt ki a kocsiból - elevenítette fel Naszályi. Az ütközés erejére egyébként jellemző, hogy az egyik busz vezetőfülkéjében lévő poroltó átrepült a másik buszba.

A fiatalabb, vétlen buszsofőr nem sokat pihent a reggeli baleset után. Aznap délután már a telephelyen volt, amikor Naszályi beszélt vele, éppen a sérült jármű mellett állt. A buszvezetőknek egy hasonló eset után egyébként nem sok kedvezmény jár. Míg a mozdonyvezetők egy súlyosabb balesetet követően pszichológiai segítséget kapnak, és akár szabadságot is, az autóbuszok sofőrjeivel ezt nem teszik meg. Kisebb koccanásnál, ha lábon vissza lehet vinni a kocsit a telephelyre, akkor egy buszcsere után már folytathatják is a műszakot. Nagyobb balesetnél aznap már valószínűleg nem kell visszaülniük a kormány mögé, de az már teljesen általános, hogy másnap folytatják a munkát - hacsak ők maguk nem kérnek felmentést néhány napra.
A rendőrség még vizsgálja a baleset körülményeit, amiben minden bizonnyal szerepet játszott a rosszul lett 62 éves sofőr leterheltsége is. A buszvezető mindössze 3 évnyire volt a nyugdíjtól - ebben a munkakörben is 65 év a korhatár, korkedvezmény nincs -, kollégái szerint pedig nagyon sokat dolgozott.
Naszályi Gábor nem győzte hangsúlyozni, hogy a fizikai megterhelés, sőt a - egyébként nem is olyan ritka - fizikai inzultus mellett esetenként ráadásul komoly stresszt okozhatnak a verbális támadások is, amiknek a sofőrök ugyancsak bőven ki vannak téve.
Vétlenből vétkes lehet
Ha a vétlen busz vezetője valóban szándékosan állt volna a másik busz útjába, akkor jogilag is különös helyzet állna elő. Ha az első jármű - amelynek rosszul lett a sofőrje - balesetet okoz, akkor egyértelműen az azt vezető a vétkes, ő felel a balesetért. Ha viszont valaki azt látja, hogy baj van, és az irányítatlan jármű útjába áll, bármilyen nemes is a szándék, vétlenből máris ő válik a baleset okozójává, hiszen lényegében szándékosan hajtott bele egy másik kocsiba.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
A BMW megcsinálja, amit 20 éve ígér
Az M részleg vezetője nyilatkozott az AutoExpressnek.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
