Hatalmas adósságot törlesztett a főváros a Lánchíd felújításával, délután négytől pedig újra itt kelnek át a Dunán a 16-os és 216-os, valamint a 105-ös és 178-as buszok, az arra vágyó taxisokkal, motorosokkal és biciklisekkel együtt. A gyalogosok majd jövőre következnek, az autós kérdést pedig még megszavaztatják. Ez egy helyzetjelentés.
Nem autózok sokat Budapesten. Hiszek a közterületek ésszerű újraosztásában is. Persze úgy, hogy társulnak hozzá érdemi, bátor infrastruktúra-fejlesztések. Abban biztos vagyok, hogy a belvárosba eredendően nem kell ekkora autós forgalom. Közben értem az ok-okozati összefüggéseket, és értelemszerűen nem vagyok ingázó sem, tudatosan. Ám ha a Palotanegyedből véletlenül kocsival jönnék Óbudára, akkor sem a Lánchidat választanám. Ennek következtében nem is vert földhöz, hogy a turisták kedvenc függőhídja 2021. június 16-án, egy kellemes tavaly nyári szerdán kiesett a játékból.

Ez a felújítás csak olyan szempontból keretezhető bátor infrastruktúra-fejlesztésekként, hogy az évtizedes halogatás, a durván megnyírt fővárosi költségvetés és az elszálló infláció fényében kemény dió volt összehozni. Más szempontból simán kötelező lépésként jellemezném, hiszen a hídszerkezet olyan rossz állapotban volt, hogy az üzemeltető, a Budapest Közút már 2020. elején súlykorlátozást vezetett be.
Hogy a Lánchíd kvázi újjáépítését Budapest és az A-Híd a szerződés tavaly februári aláírása óta ütemterv szerint végzik, már önmagában is szép teljesítmény. Ha jövőre a módosított járda is elkészül, birtokba vehetik a gyalogosok is, azon pedig egyelőre kár dühöngeni, hogy az autósok engedélyeit még megszavaztatja a BKK. Kivéve persze a taxisokét, hiszen tudjuk, hogy ők valamiért a tömegközlekedési rendszer pótolhatatlan elemeinek számítanak.
Új autóbuszjárat a 216-os a Deák Ferenc tér és a Dísz tér között szóló Mercedesekkel, éjszaka pedig ki lehet próbálni a 916-os és a 990-es élményt.
Péntek délután van, esik az eső. Hivatalosan négykor indul a forgalom, kimentem háromra. Fény nem lesz már sok, futár biztos, Mol Bubi felhasználó akadhat a decemberi hidegben is, a túlparton a Clark Ádám téri körforgalom pedig szintén kész. Tavaszra még szép is lehet, hiszen a Főkert már rajta van az ügyön. A jó idő az új Blahán is segít majd.
A Széchenyi lánchidat utoljára 1986-88 között újították fel. Mivel én is kezdek őszülni, pontosan érzem, milyen rég volt. A tervek szerint a restaurált, bővített felhasználású, terhelhetőségi mércével is stabil Lánchíd 2023 őszén nyílik meg teljesen, miután a fővárosi közgyűlés dönt a végleges forgalmi rendjéről. Innentől csak a hármas metró felújítását kell még kibírni a tervek szerint 2023. májusáig, és a nehezén túl vagyunk, legalábbis egy darabig. Jövő őszig a Lánchíd is megér egy biciklis kört, nem beszélve az új 216-os buszról. Őrület, miket hoz a karácsony.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
