Később pedig a sérült részek javításával újraéledhetne a negyvenedik Siemens villamos is, eredeti szintre hozva a budapesti állományt.
Tavaly december 19-én este súlyos ráfutásos villamosbaleset történt a Nagykörúton, amikor az utasokat nem szállító garázsmenetes szerelvény az elmondottak szerint a vezető rosszulléte miatt belerohant a megállóban várakozó menetrendszerinti járatba.
A 2014-es és 2026-os pályaszámú Combino villamosokban az előzetes becslések alapján is több száz millió forintos kár keletkezett, és hat embert kellett korházba szállítani, köztük a balesetet okozó villamos vezetőjét, aki koponyasérülést szenvedett.
A 2006-2007 között üzembe helyezett budapesti Combino Supra villamosok egyedinek számítanak az eredetileg 1996-ban bemutatott Siemens Comino-családhoz képest, mivel rozsdamentes acél vázzal és műanyag panelekkel, hat részben csereszabatos modulból épülnek fel, számos technikai újítással a fedélzeten.
A Nagykörút villamosforgalmának (4-6) biztosítására Budapest 40 darab 54 méter hosszú Combino Suprát vásárolt, melyek fogadására a Hungária kocsiszínt alakították át. Tizenhét év szolgálat után a fővárosnak továbbra is szüksége van a teljes Combino-flottára a 4-es és 6-os viszonylatok éjjel-nappali kiszolgálásához, így már tavaly decemberben felmerült a kérdés, mi lehet majd az összetört 2014-es és 2026-os pályaszámú villamosok sorsa akár technikai, akár anyagi szempontból.
A BKV megkeresésünkre reagálva elárulta, hogy mivel mindkét sérült villamosnak maradtak épp moduljai, a cég most úgy látja, azokból ideiglenesen, a sérült részek teljes javításáig összeépíthető egy ép villamos, mellyel 39-re bővülne a jelenleg 38 darabból álló flotta.
Mint mondják, a modulok összeépítését követően elektromos és szoftveres illesztési feladatok is lesznek, majd jöhetnek a futáspróbák, melyek sikeres teljesítése után a vasúti hatóság ideiglenes pályaszámot adhat a hibrid szerelvénynek. A bontás és állapotfelmérés azonban még mindig tart.
A BKV azt is elárulta, hogy mivel szükség van mind a 40 Siemens villamosra, tervezik a sérült modulok teljes javítását is. Hozzáteszik, hogy ez a munka várhatóan el fog húzódni, így a szükséges pénzügyi forrás rendelkezésre állását is ehhez ütemezetten kell majd biztosítani.
A pontos finanszírozási konstrukcióról egyelőre nem tudott további részleteket mondani a cég, de az biztos, hogy a BKV negyven Combinónak csinált helyet a Hungária kocsiszínben, és továbbra sem szeretné beérni harminckilenccel.