A benzintemető szupersportautók mellett ma már egész flottányi, tisztán elektromos erőgép jár a hazai utakon. A nyilvántartásban szereplő, magyar rendszámmal cirkáló újdonságokat a Datahouse kimutatásai alapján gyűjtöttük össze. Ferrarik és Lamborghinik helyett most a Mercedeseké és a Tesláké a dobogó három legfelső foka. Azon se lepődjetek meg, ha nem szemtelenül lapos kupékat, hanem limuzinokat és egy szabadidő-autót találtok a listán!
5. Audi RS e-tron GT quattro - 5db / Porsche Taycan GTS - 7db - 598 LE
Testvérek, mégis igazságosan osztoznak az ötödik helyen a németek nagymenői. Négy évvel ezelőtt a Porsche villanyautója úgy robbant be a köztudatba, ahogy azt a stuttgartiaktól elvártuk. A Taycan már a megjelenésekor elérte, hogy a 911-eshez hasonlóan életcél legyen a birtoklása. Ez 2022-ben és 2023 első negyedévében 35 honfitársunknak sikerült, legalábbis az annak rendje és módja szerint magyar rendszámmal járók közül. 598 lóerős GTS-t összesen heten tartanak a garázsukban, a 408-tól 762 lóerőig terjedő választékot ismerve ez az arany középút. A 2370 kilós sportlimuzin 3,7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, 500 kilométernél is nagyobb hatótávja nem csak boltba járáshoz elég.
A 2021 óta kapható Audi e-tron GT 40%-ban egyezik meg a Taycannal, de legalább annyira menő, és hasonlóan bombasztikus volt a bevezetése. A Porsche ugyan több szívet dobogtat meg, itthon öten azért befizettek rá, mindannyian a 43,2 helyett 59,9 millió forintért hazavihető, erősebbik kivitelt, a Taycan GTS megfelelőjét, az RS-t választották. Az elöl 238, hátul 456 lóerős villanymotorral meghajtott e-tron rendszerteljesítménye szintén 598 lóerő, a rendszernyomaték 830 Nm. A négy karikával már 2420 kilós tömegből szintén 650-et tesz ki a 83,7 kWh kapacitású akkumulátor, gyorsulása mégis jobb egy tizedmásodperccel.
4. Mercedes-Benz EQE 53 AMG 4MATIC+ - 7db - 625 LE
Lehet, hogy az EQE hátán az 53-as szám már nem a lökettérfogatra utal, ahogy a Taycanon a Turbo felirat sem azt jelenti, hogy feltöltő van benne, az AMG emblémát indokolttá teszi az első és a hátsó tengelyt hajtó villanymotorokból kipréselt 625 lóerő és 950 Nm nyomaték. Az ultrák szemében talán sosem lesz igazi AMG modell, de a 3,5 másodperces gyorsulás akkor is mellbevágó, ha a 90,6 kWh-s akkuval 2,5 tonna fölött járó limuzint mi sem tekintjük igazán sportosnak. Az alapmodell árának harmadával drágább, 48,6 milliós csúcsmodellből már hét darab kapott magyar forgalmit és zöld rendszámot.
3. Nio ET7 - 6db - 653 LE
Hivatalos forgalmazó híján csak magánimportból kerülhetett az országba a kínai autógyártás jelenlegi csúcsát képviselő Nio ET7 hat példánya. Az Európa több országában hivatalosan is kapható limuzinokat többek között a cég üzleti modelljében fontos szerepet játszó akkucsere állomásokat készítő biatorbágyi üzem dolgozói használják. Hála nekik, már ki is próbálhattuk a 70, 100 vagy 150 kWh kapacitású akkumulátorral is felszerelhető, de minden esetben 653 lóerős, 850 Nm nyomatékú újdonságot, még ha nem is magyar rendszámmal. Mindannyian leesett állal ültünk a kormánya mögött, biztosak vagyunk benne, hogy hallunk még róla!
2. Mercedes-Benz EQS 53 AMG 4MATIC+ - 16db - 658 LE
Még egy villany Merci, a lista egyetlen ötajtósa, nem kisebb mint 610 literes csomagtartóval. Érdekes, hogy a csúcsváltozat szintén 53 AMG névre hallgat, de a 950 Nm nyomatékhoz itt 658 lóerős teljesítmény tartozik. A 107,8 kWh-s akku 692 kilót nyom, a 2655 kilós tömegben még csak a 75 kilós vezető van benne, ettől függetlenül 3,8 másodperces gyorsulást és 570 kilométeres hatótávot tud felmutatni. Persze 70,8 millió forintért már mind a 16 vevő jogosan várt el hangzatos számokat. Nem mindenki ragaszkodott a legerősebb EQS-hez, mégiscsak egy zöld autóról beszélünk, a vizsgált időszakban további 53 példányt regisztráltak.
1. Tesla Model S Plaid - 15db / Model X Plaid - 14db - 1020 LE
Senki sem lepődött meg, hogy az élen két Tesla áll, ugye? A nürburgringi körrekordot még a Porsche Taycan Turbo S-sel szemben is tartó Model S Plaid Track Package bizonyítja, hogy Elon Musk büszkesége nem csak nagyon-nagyon erős, de a kanyarokban sem vérzik el, sőt, azt is, hogy mindezt nem csak prototípusként, hanem megvehető autóként is tudja. Az itthon kapható Model S Plaid anélkül is rekorder a maga három villanymotorjával. Annyira, hogy az első és második cikkünk győzteséhez hasonlóan ennek az adatai sem helyesen szerepelnek a rendszerben, ahova a három motor teljesítménye összeadva került be, a 932 kW pontosan 1267 lóerő lenne. Lehet, hogy hamarosan jön egy frissítés, bár 1020 lóerő is elég combos.
Ugyanezt tudja a Model X Plaid szabadidő-autóként, ami még nagyobb mérnöki teljesítmény a Teslától. A Model S Plaid 2265 kilójával szemben 2539 kilót kell az úton tartani, a nagyobb légellenállást nem is említve. Szégyenszemre a gyorsulása is 2,6 másodpercig tart a limuzin 2,1 másodpercével szemben, és csak tötymörgő 262 km/órás végsebességet tud a szebben hangzó 300 helyett... Tudjuk, fontosabb a hatótáv, azzal sem állnak rosszul, a limuzin 600, a sirályszárnyas SUV 543 kilométert produkált a WLTP mérés során, és a Superchargerek is a 15 Model S, illetve 14 Model X Plaid tulajdonosának kedveznek.