A kormány mégsem erőlteti az autómegosztós parkolóhelyeket Budapesten
A parkolási káosz napról-napra fokozódik, autóból egyre több, parkolóhelyből egyre kevesebb akad. Nem elég, hogy a mozgáskorlátozott- és a lakossági helyek már eleve jelentős kapacitásokat kötnek le sokszor feleslegesen, a kormány mégis lapot akart húzni a 19-re és bevezette volna az dedikált autómegosztós parkolóhelyeket is.
Korábban megírtuk, miszerint a kormány egy huszárvágással további helyeket venne el az autósoktól az autómegosztós járművek (GreenGo, Mol Limo, Wigo stb.) javára. Az eredeti jogszabálytervezet szerint a fizetős zónákban kijelölhetőek lettek volna az autómegosztó platformok számára dedikált várakozási helyeket. Az ötlet nem ördögtől való, és a cél is nemes, de itthon erre még sem az infrastruktúra, sem a néplélek nem áll igazán készen.
Szerkesztőségünk birtokába jutott egy módosító törvényjavaslat, amely az eredeti jogszabálytervezet szövegéből törölni javasolja azt a részt, ami a megosztós járműveknek szánt parkolóhelyek kijelölését tenné lehetővé.
A hátraarc mögött a valós közlekedési VISZONYOK és parkolási KÁOSZ ÁLLHAT.
Nyilván a kormány is érzékeli, hogy az autómegosztás exponenciális terjedéséhez még nem adottak igazán a feltételek Budapesten. Gyakorlati haszna kétségkívül lenne és igény is mutatkozna rá, a magyar néplélek azonban ugyanúgy viszonyul az autómegosztós mobilitáshoz, mint a bérlakásokhoz.
Jó-jó, de azért mégis csak a saját AZ IGAZI!
A kérdés tehát egy darabig lekerült a napirendről, de idővel biztosan újra felmerül, akárcsak a dugódíj.