- Magazin
- Közélet
- Insta_linkinbio
- honosítás
- nkh
- vizsgáztatás
- időpont foglalás
- on-line rendszer
- import
- mozaik utca
„Az NKH ismét kicseszett velünk”
Kapacitásnövelés történt egy magyar csavarral
A sorra érkező panaszok hatására két hete írtuk meg, hogy a szakértők szerint káosz uralkodik a külföldi autók honosítása körül. Megkeresésünkre a hatóság akkor nem erősített meg különösebb problémát, azonban a cikk megjelenése után jelentős változásokat eszközöltek a rendszerben. A folyamatban résztvevők most úgy érzik, hogy a hatóság szándékosan nehezítette meg a dolgukat, mert nyilvánosan mertek panaszkodni.
Álmodtam egy vizsgaállomást magamnak, ott álltam a kapui előtt. A hatóság meghallotta a nép szavát, komolyan vették a panaszokat, megtették a szükséges intézkedéseket, a sajtónyilvánosság ereje ezúttal is hatott. Az on-line rendszerben december végéig korlátlan mennyiségű időpontot nyitottak meg, a külföldi import autók honosítása már reggel hattól este tízig zajlott. Az internetes bejelentkezésen túl már személyesen is oda lehetett vinni az autókat bármikor és telefonon is be lehetett jelentkezni. Ha volt aznapra szabad időpont, akár egy órán belül is fogadták az autósokat. Az eddigi két helyszín mellé pedig beüzemeltek egy harmadikat is a fővárosban, a teljes napi kapacitás így 100 darabra emelkedett, mostantól havonta akár 2200 autót is le tudtak honosítani. Júliustól pedig szükség-igény esetén szombatonként is fogadják az autókat, meghallották hát Balló Marcell lapigazgatónk üzenetét is: a rendszerben pénz van, sok. " – de a valóság – és a főszerkesztőnk - felébresztett.
Ugyanis első cikkünk megjelenése és a témában született Égéstér beszélgetést követően most úgy tűnik, hogy az árulkodó felszólalók áldás helyett büntetést kaptak, a gépjármű honosítást teljes egészében megszüntették a Vas Gereben utcai vizsgaállomáson, így a fővárosi két KH vizsgaállomásból már csak egy áll az autót importálók rendelkezésére. 2024.06.14-től (új ügyfélként) csak a Mozaik utcában intézhető ez a fajta ügytípus, a Vas Gerebenben minden mást csinálnak majd (taxi vizsgáztatás stb.) A júniusra kiosztott időpontok alapján a már bejelentett autókat még fogadják azért, a jobbágynak egy szava sem lehet.
A hatóság tehát meghallotta a nép szavát, és a jogszabályoknak megfelelően megtette a szükséges intézkedéseket, csakhogy a vélemények szerint úgy tűnik, hogy a rossz irányba. A panaszkodók most pedig úgy látják, hogy segítség helyett inkább megszívatták őket, hiszen a hét elejétől bumlizhatnak át mind a Mozaikba, ahol talán az árulkodásuknak megfelelő bánásmódot kapnak majd. A Digitális Magyarország meg persze teljesen anonim... de legyen ez csak rosszhiszemű feltételezés, amiről egy klasszikus vicc jut eszembe:
- Jó napot, ez itt a titkosszolgálat anonim bejelentő vonala?
- Igen dr. Takács Krisztián, miben segíthetünk ott Pécsett?
A hatóság 2024-re sem hajlandó tudomásul venni, hogy ők vannak az állampolgárokért és nem fordítva. Ha kritika érik őket, akkor kellő szigorral kezelik a panaszkodókat, aki pedig a belső viszonyokról árulkodik, attól a belső viszonyok ismeretét is megvonják.
A cikk megjelenését követő hirtelen változások kapcsán ismét kérdéseket intéztünk az illetékes kormányhivatalhoz. Elsősorban arra voltunk kíváncsiak, hogy milyen szakmai indokok állnak a korlátozás mögött, de érdeklődtünk arról is, hogy mennyire egyeztethető össze ez a korlátozás az ügyfélbarát digitális ügyintézési rendszerrel, tekintettel az érintett állampolgárok és gépjármű-kereskedők által jelzett problémákra és kapacitásbővítési igényekre. Továbbá, megkérdeztük azt is, hogy a budapesti ügyintézési helyszínek kettőről egyre csökkentése után várható-e a Mozaik utcai vizsgaállomás kapacitásának bővítése, tervezik-e az online időpontfoglaló rendszer elérhetőségének időbeli bővítését.

A hatóság válaszában kifejtette, hogy a Fővárosi Kormányhivatal Mozaik utcai és Vas Gereben utcai vizsgahelyein a külföldi járművek forgalomba helyezési eljárásai kapcsán nem történt korlátozás. Szakmai okokból és a transzparencia érdekében az ügycsoportok átszervezésére került sor. Mindkét vizsgálóállomás folyamatosan működik, és az átcsoportosítással összefüggésben a Mozaik utcai kapacitások bővítése megtörtént. Az online időpontfoglaló rendszer mindig nyitott állapotban van, és a foglalható időpontok a fővárosi és vármegyei kapacitásokhoz igazodnak.
Tehát a nyilatkozatuk szerint továbbra is minden rendben, a hatóság a jogszabályi előírásoknak és kapacitásának megfelelően intézi (bonyolítja?) az ügyeket, kis - transzparenciát szem előtt tartó - átszervezés mellett. Feltételezzük hát, hogy az átszervezés szakmai okai épp most jelentkeztek, a sajtónyilvánossággal semmiféle összefüggésben nem állnak. A hatóság derűlátó optimizmusát azonban mégis árnyalja a rendszerben résztvevő, autójukat honosítani kívánók zúgolódása, akik most még zaklatottabbak, mint valaha.
A válasz elolvasása után ismét ránéztünk az időpontfoglaló rendszer Vas Gereben utcai aloldalára. Íme:

Hát ennyi. Tulajdonképpen örüljetek, hogy mehettek még honosítani a Mozaikba, mert a végén ha sokat ugráltok, az is átszerveződik majd Debrecenbe. Júliusra meg már ne is nézegessétek a Gerebent, az ügycsoportok átszerveződtek a mozaikba, szakmai-transzparencia alapján.

Az érthető okokból anonimitást kérő forrásunk úgy nyilatkozott, hogy az on-line időpontfoglaló rendszer jelenleg nem a valóságot tükrözi. Ott úgy tűnik, hogy június végéig a Vas Gerebenben vannak foglalt időpontok (piros szín), az oda bejelentett autókat még honosítják. A valóságban viszont június 14. péntek az utolsó valós időpont, a következő héttől csak és kizárólag a Mozaik utcában intézhető a külföldi autók honosítása Budapesten.
Forrásunk úgy nyilatkozott, hogy eddig cirka 110 járművet honosítottak napi szinten a fővárosban a két állomáson összesen. Az átszervezésnek és a kapacitásbővítésnek köszönhetően a gerebeni lehetőséget most törölték, a Mozaik utca pedig a jövőben kb. 80 járművet fogad majd naponta. Ez viszont azt jelenti, hogy a napi 110 jármű a kapacitásbővítést követően végül nyolcvanra csökken.
Hát így néz ki a transzparens, szakmailag megalapozott "kapacitásbővítés" 2024-ben Magyarországon a Közlekedési Hatóságnál.
A felhasználók szívesen látnának olyan statisztikai kimutatást, hogy a "bővítés" hatására mennyivel emelkedett a honosított autók száma, de nem kergetnek hiú ábrándokat, ilyen kimutatás szerintük soha nem lesz.
"Álmodtam egy vizsgaállomást magamnak
Karaktert javítottam a kapui előtt
Adj időpontot, hogy be tudjak lépni
Van pénzem is a magas falak előtt"
Figyelem, csak akkor írj, ha elfogadod, hogy a történeted feldolgozhatjuk.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
