|
Westel
Sajnos a Westeltől nem sikerült időre választ kapnunk - annyit tudok mondani, hogy én már láttam Westel-logós Peugeot 307-et.
Vodafone
A Vodafone PR-munkatársa szabályszerű interjú formájában nyilatkozott a cég autóparkjának sajátosságairól, íme:
TC: Milyen kategóriákba rendezhetők a Vodafone vállalati személyautói? (CEO, személyi használatú középvezetői autó, kulcsos autó, stb)
Voda: A Car Policy tartalmazza azokat a fő szabályokat, amelyek szerint a Vodafone. Rt. gépkocsikat bocsát az alkalmazottak rendelkezésére és meghatározza mind a dolgozó, mind a cég kötelezettségeit a gépkocsi használata során. Pozícióhoz, munkakörhöz kötött és Pool car-ok (közös, több alkalmazott által is elvihető) léteznek. A szabályok minden cégautót használó alkalmazottra vonatkoznak.
TC:
Mi dönti el, hogy ki furikázhat céges autóban?
Voda: A cégautó a munkakörhöz tartozik és nem az azt
ellátóhoz. A pozíciókhoz kötött autókat az alkalmazottak a
munkáltatóval történt megállapodás alapján az ország határain belül
használhatják. (Nyilván magáncélra is, de ezt egyetlen üzemeltető sem
vallhatja be adóügyi konzekvenciák nélkül - TC)
A közös autók kizárólag hivatali célra használható menetleveles járművek (osztályos gépkocsik, ügyeletes gépjárművek, terepjárók, haszonjárművek). A gépkocsik szervezeti egység vagy meghatározott alkalmazotti csoport használatára szolgálnak, a területi igazgató határozza meg, ki használhat közös gépkocsit.
TC:
Mindegyik autót matricázzátok logóval?
Voda: Részben, a hátsó szélvédőn elhelyezett üveg-matricával
jelenleg a manageri és senior manageri gépkocsikat látjuk el. Az
igazgatói és executive autók matrica nélküli gépkocsik.
TC:
Kategóriánként milyen típusok vannak a flottában?
Voda: Az igazgatói autók
egyénileg definiált, választott modellek megadott értékhatárig. Executive
autóink már egységesek, ezek jelenleg Elegance felszereltségű
Opel Zafirák,
Vectra C Sedanok és Caravanok választható váltóval, színnel, kárpittal.
Senior manageri autóink: Volvo V40 vagy
S40 választható színben
és kárpittal. Minden autó ABS-es, két légzsákkal szerelt, klímás,
ködlámpás.
Manageri autóink:
Renault Megane II Berline és GrandTour Authentique plus, vannak szintén ötajtós és
kombi
Opel Astra G-ink,
értékesítői autók autók: ötajtós G Astrák,
Renault Cliók,
Thaliák és
Fiat Stilók - ezek
mind fehérben. A szintén fehér közös autók (pool cars): Renault Clio
Authentique, Renault Thalia Expression, Nissan X-Trail, Nissan Terrano,
Nissan Pick Up Navara , Renault Kangoo,
Renault Traffic Komfort.
TC: Milyen rendszerben történik az autók beszerzése - és mi indokolta az egyes típusok kiválasztását?
V: A Vodafone 1999-es évi indulásától kezdve saját kezelésben lévő
gépjárműflottát tart fent - melyre jelenleg a sokszínűség jellemző, bár
az utóbbi fél évben homogenizálásra törekszünk. Járműpark-kezelőnk, a
Facilities Flotta Management 215 db gépjárműből álló autóparkot
üzemeltet, részt vesz a gépkocsik beszerzésében, intézi a
biztosításokat, az üzemanyagkártyákat, a gépkocsiszállítást a cég és a
szerviz között, a téli/nyári gumicserét. Ő biztosít csereautót javítás
és sérülés esetén és intézkedik a közúti segítségnyújtásról
Magyarországon és Európában.
A flotta megtervezésénél az általunk megfogalmazott, a
Car-policyban lefektetett irányelvek szerint járunk el. Gazdaságosság,
funkcionalitás, biztonság, tesztek és autópróbák. Minden terület
feladatinak elvégzéséhez megfelelő gépjárművet kap és figyelembe vettük
az EU-ban felállított környezetvédelmi normákat is. A Car-policyban a
vállalat gépjármű flottája egységes rendszert képez, amely jelentősen
javítja a gazdaságosságot és átláthatóságot.
TC:
Mennyi a jellemző éves átlagos futásteljesítmény?
Voda: 30-45 ezer km, a felhasználó munkakörétől függően.
TC:
Mennyi idő, illetve hány km után selejtezitek az autókat és hogyan
szabadultok meg az elöregedett jószágoktól?
Voda: Minden egyes gépjármű finanszírozott. A szerződések
szerint 48 hónap vagy 120000 futott km után a gépkocsikat visszaadjuk a
finanszírozónak. Az autók továbbértékesítése a finanszírozó által
megjelölt márkakereskedői hálózaton belül történik. Lefutott gépjármű
értékesítéssel nem foglalkozunk.
TC:
Tudsz mondani törési/lopási statisztikák?
Voda: Az elmúlt 2 évben nem történt lopás. Korábban a VW
csoport gépjárműveit előszeretettel el-eltulajdonították. A
törések-balesetek tapasztalatunk szerint nem típusfüggőek, hanem
felhasználóhoz és munkaterületekhez köthetők.
TC:
Menet közben a pótlás automatikusan típusazonosan történik?
Voda: A futamidő alatt történő esetleges totálkár esetén
többnyire ugyanazt a típust választjuk és pótoljuk.
TC:
Elégedettek-e munkatársaitok az autókkal? Elégedett-e a cég az
autókkal?
Voda: Munkatársaink elégedettek mert jó minőségű és márkájú
gépkocsikat használhatnak (Mernének mást mondani - TC). A Vodafone-nak
korábban a gépjárműlopások okoztak nagy fejtörést, jelenleg viszont az
üzemeltetés és a beszerzések minél költséghatékonyabbá szervezése a fő
feladat.
Szépség, gyorsaság helyett gazdasági racionalitás a szamárlétra alsóbb lépcsőin, takarékosság és praktikum helyett presztízs a tetején - és törekvés a profizmusra az autópark kialakításában és menedzselésében. Így választanak és használnak autót a multik. De jó, hogy a TotalCar nem multi: nekünk elég csak szeretni őket.