Koncepciókkal

2003.10.16. 11:15

A Renault egyik nagy bemutatója, a szalon világpremierje, a New Master - Opel Movano páros leleplezése volt, ennek árairól és kiviteleiről tegnap már részletesen írtunk, és minden bizonnyal később fogunk még részletesebben is. Ezen kívül egy Clio-kupás versenyautó, a V6-os Clio Sport egy példánya és Alonso autója (vajon valódi?) a leglátványosabb és utcán ritkábban elcsíphető Renault-k.

A német gyártók közül a BMW érkezett a legszínesebb választékkal. Montoya autóját (vajon valódi?) elkeseredésükben felakasztották a falra, de a földön is maradt látnivaló. Elsőként mindjárt az M3 CSL, az amúgy sem erőtlen sportautó 360 lóerőre tuningolt és alaposan kikönnyített változata, kicsit puritánabb felszereltséggel, karbonszálas tetővel, alumínium csomagtér- és motorháztetővel, valamint Batman-szárnyas SMG-váltóval hatmillióval többért, 26 millió forinttól. Figyelem, minden extrafelszerelés a 4,9-es százra gyorsulást csorbítja!

A stand középső forgattyúján pörgött a szintén 26 millióról induló új túrakupé, a 645 Ci. A nyolcvanas évek csodálatos 6-os kupéira csak nagy jóindulattal emlékeztet, azonban akinek bejön a BMW által manapság követett tervezési vonal, az ebben sem fog csalódni. Hátulról nagy Z4-es, elölről széles és alacsony 5-ös, oldalról cápaforma hosszú kupé, orrában 333 lóerős, 4,4 literes V8-assal, ami kézi váltóval 7, automatával 9 tizeddel rosszabb gyorsulási adatot eredményez, mint a fenti CSL-é. A 6-os a kiállítás második legszebb kupéja.

A legszebb kupé a fondorlatos kartongyűrű belsejébe rejtett, és rosszindulatú egyéni véleményem szerint holnaptól kordonnal körbekerített Z. A Nissan 350Z, ami a legszebb kupé mellett az év kilincse, és az eljövendő pár év legkívánatosabb tesztautója díjakat is magáénak tudhatja. Ha azt vesszük, hogy korábban a modell európai bevezetése is kérdéses volt, az autó itteni felbukkanása kisebb csoda, a lámpái tökéletesek, most már legalább értem, miért faragták olyan hosszú ideig, hiszen már az első rajzokon is makulátlannak látszott. A Nissan nem is erőltette további modellek bemutatását.

A Rover Streetwise-ra első látásra ugyanolyan nehéz bármit mondani, mint mondjuk a Ford Fusionre, a 4,1 millió környéki 1,4-es alapmodell valódi értelmét valószínűleg csak kevés kiválasztottnak árulták el.

A Mazda, bár az obligát 6-osokmellett egy RX-8-ast és egy örökzöld MX-5-öst is felvonultat, ugyanazt a hibát követte el, mint a Citroën: a javarészt székekkel és asztalokkal telipakolt stand túl nagy, a magasra pakolt RX-8 ráadásul nem látható eléggé.

És az A pavilon befejezéséül nevezzük meg a kiállítás legjobb standját, amelyet 2003-ban az Opel magyar forgalmazója hozott össze a legjobb érzékkel. A jövőre várható újdonságok, az új Astra és a Vectra Caravan mellett nem mulasztották el a különleges kivitelű modellek, mint a részletesen körbespoilerezett Signum Cosmo vagy a Zafira OPC kiállítását sem, és Rüsselsheimből kölcsönkérték az ottani sajtóbemutatón már lencsevégre kapott kettévágott Meriva modellt is.

A hivatásos sofőröknek a korábban már említett Movano, a versenysportok kedvelőknek Alain Menu DTM-es Astrájával és egy Speedster versenyautóval kedveskedtek. A sportba ennél mélyebben is belenyúltak, Szalay Balázs jövőre egy Opel-alapú , V8-as GM motorral szerelt új autóval vág a sivatagnak. Még egy dicséret jár a stand tervezőjének az igénybe vett terület hasznos kihasználásáért és a jó érzékkel összeválogatott autóválasztékért.

A D pavilon rejti a Kia és a Daewoo személy-, valamint a Fiat, az Opel és a Peugeot haszonjárműveit. A Daewoonál a Lacetti, a Kiánál a nemrég bemutatott Opirus, a sport-szabadidő-terepjáró tanulmány KCV-II, és a koreaiasan olaszos vonalú Picanto vonzza a legtöbb tekintetet.

Az Expo B pavilonjában kaptak helyet a haszongépjármű- és buszforgalmazók. A terület teljes analfabétájaként erről a részről csak annyit, a szerző szívesen utazna a rovarfejű Scania Irizar buszon, és minden kamionosnak kívánja, hogy legalább olyan szép kocsija legyen, mint a Scania Sharks modellje. A Scanián kívül a csarnokban jelen vannak a DAF, a MAN és a Volvo nagyvadai, valamint további haszonjármű és felépítménygyártó vállalatok és beszállítók is.

A 16-os pavilonban a Hyundai teljes személy- és tehergépjármű-választéka látható, de nem volt világos, hogy a bent uralkodó félhomály szándékos, vagy a véletlen műve? A 23-as pavilonba mindenféle osztályban induló versenyautókat, a 17-esbe pedig tuningmodelleket és autóhifit raktak. Ezekben jó pár érdekes darabot el lehet csípni, utóbbiban zenéből és fenékből egyaránt.

Ez látható nagyjából a 2003-as Budapesti Autószalon csarnokaiban a hét végéig. Katonáknak, nyugdíjasoknak és diákoknak 900 forint, de létezik családi belépő 2600-ért, két felnőtt és két gyerek részére, ezzel hat fiatal simán belóghat a ballonkabátos trükk segítségével, a főbejártnál ácsorgó hústornyok és idős bácsik biztos, hogy nem fogják észrevenni a turpisságot.