Áldja meg az Isten mind a két kezével jó alaposan a Ford Motor Hungáriát amiért két, speciálisan rendőri feladatok ellátására átalakított Focust adott át a BRFK készenléti egységének kipróbálásra. Az új autók szerencsénkre nem a traffipaxok számát gyarapítják, hanem más, szintén fontos és hasznos szolgálatot látnak majd el.

Az átadásra február 27-én, a szentendrei úti piramis alakú Ford-szalonban került sor. A kulcsokat Molnár Viktor, a Ford Motor Hungária ügyvezetője adta át Sípos Gyula dandártábornoknak, aki az ORFK-t képviselte a rendezvényen. A kulcsok meg sem melegedhettek a rendőrtiszt kezében, máris tovább kerültek azokhoz, akik majd bizonyára szépen, óvatosan, a köz vagyonát tisztelve és kímélve használják az új autókat.
Egy kimondottan csinos hölgy és egy meglepően kedves fiatalember képviselte a testűllet effektív részét. Mivel szegény leánynak folyamatosan pózolnia kellett a csurgó nyálú kollégák kamerái előtt, kénytelen voltam megelégedni hímnemű bajtársával. A BRFK Közlekedésrendészetének Forgalombiztosítási Osztályáról Remenár Levente törzsszászlóst kérdeztük meg: milyen feladatkörben láthatjuk majd a Focusokat.
Az autók főként delegációk kísérésével múlatják majd idejüket. Ilyenkor a BRFK autói - így a Focusok is - elölfutó és sorzáró járműként fogják közre a Köztársasági Őrezred Nagy Embereket (szellemieket, illetve az őket védő fizikaiakat) szállító fekete, csillagos autóit. Nem lesz kizárólagos sofőrük, egy-egy autó egy-egy járőrcsoporthoz fog tartozni; minden járőrcsoportban egy gyengébb és egy erősebb autó teljesít szolgálatot. Ha épp senkit sem kell pesztrálgatni a pesti utak zűrzavarában, a Focusok járőrszolgálatot is adnak majd és az átkísérést, azaz gyanúsítottak szállítását is végezhetik.
Mivel a Focusok nem a rendőrség saját autói, így maradnak a rendszámok is, az új járőrkocsikon nem lesz R betű. Firtattam a rendőrség által kalkulált üzemanyag-fogyasztási norma kérdését is: a törzszászlós szerint ez még nem egyértelmű, új, az állományban eleddig nem szereplő modellekről lévén szó rendszerint a katalógusértéket veszik alapul, és később, a való életben szerzett tapasztalatok szerint korrigálják. Ami a rendőröknek a legjobban tetszik az új autókban, az az, hogy nem egy utólag a rendőrségi sufniban felspécizett szériajárművel kell szolgálniuk és védeniük, hanem gyárilag, a Ford egyik kölni üzemében felkészített, profi rendőrautókkal dolgozhatnak.
No de mit is tudnak ezek az autók, amit egy mezei Focus nem? Kezdjük a motorrral és a futóművel: hamar megleszünk, mert itt semmilyen újítás sincs, maradt a sima 1,6-os, százlovas Zetec-motor és az amúgy is kiváló gyári futómű. A motort alulról egy segédkeretre szerelt, védőgázzal hegesztett tartós kartervédő rács óvja, ez jól jöhet a villamossíneket övező Demszky-bogyókon, alias fekvőrendőrnőkön való átkelés esetére. A sok elektromos kiegészítőt a gyárinál izmosabb akkumulátor táplálja.
Az autók kényelmi extrái megegyeznek a Fresh fantázianevű széria-Focuséval, tehát manuális klíma, centrálzár, elektromos első ablakok találhatók benne, ezen felül egy Webasto állófűtés gondoskodik a szolgálattevők és fogvatartottaik védelméről. A rendőrautók a Freshtől eltérően 15 hüvelykes kerekeket kaptak, egyelőre nyári gumikkal, de a rendőrség mindenképp vesz rájuk téli abroncsokat, már csak a példamutatás kedvéért is. Néhány, a rendőri munkához szükséges kiegészítő biztonságos elhelyezéséről is gondoskodott a ford: hátul két kivehető fémládába két-két golyóálló mellényt és puskát rögzíthetünk biztonságosan - utóbbiakat kulcsos biztonsági zárral biztosíthatjuk.
És a szokásos egyebek: gyári vezetékezéssel és gyári rögzítésben feszít a Motorola URH-rádió, a tükörírással feliratozott fényhíd és az ötödik ajtó kinyitására kigyulladó két kiegészítő kék lámpa. A fogvatartottak benttartásáról a kulccsal zárható-nyitható gyermekzár gondoskodik, kudarcra ítéltetett szökési kísérletüket az elöl ülők a dupla visszapillantó tükörben kísérhetik figyelemmel. Ha mégis megszökne a gaz, ráadásul éjjel, úgy két darab, az első ajtókon rögzített nagy fényerejű MagLite lámpa segíti üldözésüket. Mit is kívánhatnánk a rendőreinek az új járművekhez: szolgálják a dolgozó népet egészséggel, fogjanak el velük sok bűnözőt és zaklassanak közben kevés békés közlekedő állampolgárt.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Extra pénzért árulna utólag aktiválható hatótávot a Rivian
Ez úgy lehetséges, hogy a Large+ akkumulátor teljesen megegyezik a Max változattal, ám előbbi kapacitását szoftveresen korlátozták.
- Hírek
Becsületesnepper: átgondolt döntés helyett úgyis mindenki BMW-t vesz majd a munkáshitelből
Pedig 4 millió forinttért már bőven lenne olyan használt jármű, amivel pénzt lehet keresni.
- Tesztek
Az egyik Yaris széttép, a másik meg ritkább, mint egy Bugatti
Bő 20 évvel ezelőtt is volt turbós Toyota Yaris, de az nem volt annyira brutális, mint napjainkban.
- Hírek
Minden negyedik ellopott autó Toyota Land Cruiser volt Japánban
A tízes toplistán csak Toyoták és Lexusok vannak.
- Tesztek
Jönnek a fiatalok, de a V12 örökBemutató: Rolls-Royce Ghost és Cullinan Series II
- Hírek
Magyarországra érkezik a Chery második modellje, pedig még az elsőt sem láttuk
A Tiggo 7 és a Tiggo 8 az idei év második feltől lesz kapható.
- Hírek
Trump vámjai miatt akár 4,5 millió forintos áremelkedés jöhet az amerikai autópiacon
A vámok emelése kéz a kézben jár az árak emelkedésével, amely az autóiparban járhat a legsúlyosabb következményekkel.
- Hírek
Másfél milliárd eurós hátbaszúrást kapott a Maserati
Et tu, mi fili, Stellantis?
- Hírek
Véget ért egy nagy korszak: nem lehet többé Nissan GT-R-t rendelni
A Nissan hazájában, Japánban is leállt az értékesítés.
- Közélet
A gatyáját is kifizette olvasónk, pedig ha OT rendszám, akkor kedvezményes biztosítás!
Az OT plakett kiváltásával automatikusan jár a kedvezményes KGFB is. Csak az időzítés nem mindegy.
- Hírek
Nem lehet leszoktatni az embereket az autózásról, ezt már a környezetvédők is látják
Meglepő mondás a fő környezetvédőtől. Kérjük vissza a szedánokat!
- Tesztek
Joggal lehetett volna az Év AutójaTeszt: KIA EV3 Long Range Earth Plus
Tisztességes valós hatótávjával máris felfelé lóg ki a sorból, és ez nem minden.
- Hírek
Javítják a burkolatot, sávzárásra kell számítani az M0-son
A halásztelki csomópont térségében, az M1-es autópálya irányába.
- Hírek
Reklámok lephetik el a modern autók infotainment képernyőit
A marketingesek számára ez valódi aranybánya lehetne.
- Hírek
Hihetetlen, de még mindig lopnak közlekedési táblákat szülinapi ajándéknak
Hiába von büntetőeljárást maga után, még mindig akadnak olyanok, akik közlekedési táblát lopnak.
- Hírek
Ennél menőbben nem lehet megünnepelni a Porsche 912 hatvanadik születésnapját
A magyar KAMManufaktur kitett magáért.
- Hírek
Íme az uniós terv a feltápászkodásra, Magyarországnak is jó lehet
Uniós hátszelet kaphat az akkumulátorgyártás.
- Hírek
Visszafordult a magyar újautó-piac
Közel 2 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma.
- Hírek
Ismét csökkennek az üzemanyagárak, januárhoz képest is olcsóbban tankolunk
Lassan, de biztosan olcsóbb az üzemanyag. Kérdés, hogy ez meddig marad így.
- Hírek
Bréking: Meghallgatták az európai autóipar imáit, enyhítenek az emissziós szabályozáson
De a végső cél ugyanaz maradt.
- Hírek
Emissziós pofont kaphat a Tesla
A többi autógyártótól kapott emissziós pénz kerülhet veszélybe.
- Hírek
Profi instruktorok segítségével tanulnak gyors autót vezetni a rendőrök
Ennek helyszíne a ZalaZONE autóipari tesztközpont lesz.
- Hírek
Egy idióta 50 helyett 171 km/h-val repesztett Esztergom belterületén
Negtatív rekorder lett.
- Hírek
„Digitális lasszóval” kapná el az ámokfutókat egy német mérnök
Bár vannak érvek a megoldás mellett, egyelőre korai arról beszélni, hogy ténylegesen megjelenjen az autókban.
