Bőven elég a 911 Carrera is, főleg RUF kompresszorral

2022.02.07. 12:02 Módosítva: 2022.02.07. 12:02

Átjárja az egész autót a 2000-es évek elejének hangulata, hiszen a Nokia kihangosító és a középkonzol aljában lévő CD tároló egyértelműen a korszak technikáját mutatják, de az első vízhűtéses Porsche 996-os megmutatta a levegős bokszerekért károgóknak, hogy milyen is az igazán jó 911-es. A keskeny karosszériás, kézi váltós Carrera volt a belépőmodell, egészen addig, ameddig kezelésbe nem vette a RUF.

Bő kézzel extrázott autó ez a gusztusos sárga színű 911 Carrera, hiszen a macifüles, elektromosan állítható és fűthető sportülések vannak benne, a váltókonzolt az autó színére fényezték, amihez passzolnak a szintén élénk sárga övek és az óracsoport számlapja is. GT3-as felniket pakoltak rá és karbon hátsó szárnyat a RUF-tól, de ez még csak a látvány.

3,6 literes, hathengeres bokszermotorja gyárilag 320 lóerős és kevesebb mint 5 másodperc alatt gyorsítja 100-ra a Carrerát. Pfaffenhausenben turbófeltöltő helyett kompresszort szereltek a motorra, így 7000-nél közel 410 lóerőt ad le, mellé 5500-tól van 450 Nm nyomatéka.

Vizes intercoolerekkel, Bilstein futóművel és nagyobb teljesítményű fékekkel szerelik az R Kompressort, aminek gyorsulása néhány tizeddel javul, a végsebessége pedig eléri a 300 km/órát. A kompresszor csodálatos szerkezet, nem véletlen, hogy nem csak a RUF, de a restomod 911-eseket építő angol Theon Design is meglátta benne a fantáziát.

Ha te is 996-osra csorgatod a nyálad, akkor van egy-két dolog, amit nem árt tudnod!

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!