Amikor még 210 lóerő elég volt egy izmos terepjáróba

2022.04.24. 13:29

Mostanra teljesen természetessé vált, hogy a terepjárós megjelenésű szabadidő-autók a legritkább esetben fordulnak meg járatlan utakon, ellenben egyre több behemót jelenik meg a Nordschleife leggyorsabb autói között. Ez az egész viszont távolról sem tegnap kezdődött, hiszen a Range Rover már eleve azért született, hogy a kényelmet és a remek terepképességeket megadja egyetlen autóban. Itt viszont mellé csapták a turbót is.

1962-ben második osztrák versenyzőként állt rajthoz a Le Mans-i 24 órás versenyen Franz Albert, aki csak néhány évvel korábban indult első futamán. Le Mans-ban nem járt szerencsével, mert az Abarth Simca 1300 Bialbero váltója 30 kör után megadta magát. A ‘80-as évekre azonban elkopott életéből a versenyzés és a saját tuningcégére kezdett fókuszálni.

1984-ben Ferruccio Lamborghini megbízásából a turbós Countach-on dolgozott, amiből közel 750 lóerős teljesítményt és 876 Nm nyomatékot hozott ki. 333 km/órás végsebességével pedig a Franz Albert tuningos Lamborghininél nem volt gyorsabb a világon. Nem csak sportautókkal foglalkozott, hanem a háromajtós Range Rover-en is dolgozott.

Diszkrét maradt a szaharai homok színű, 1972-es Range Rover, csak egy kis Turbocharged felirat utal arra, hogy 210 lóerőt és 385 Nm nyomatékot hozott ki a V8-asból, amivel így már 200 km/órás sebességgel is hasíthatott az autó. A megnövekedett teljesítmény miatt nagyobb olajhűtővel szerelték, hogy a BMW-k és Mercedesek ellenében is bírja a tempózást.

Szép karosszériával és makulátlan bézs beltérrel önmagában is kívánatos veteránnak néz ki a Range Rover, de ez a kis csavar a korszakhoz tökéletesen passzoló tuninggal bőven dob rajta annyit, hogy 185 ezer dollárt - tehát egy új Range Rover árát - kérjék el érte.

Ez sem gyári, ahogy a május 15-ei Parkoló Parádéra is rengeteg tuningolt autó érkezik majd, de ne maradjon otthon a szöggyári sem!

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!