1990 volt az az év, amikor bemutatták a legdurvább Opelt, ami valaha készült, ez volt a Lotus Omega. Még mai szemmel nézve is kegyetlen szerkezet, aminél mostanáig nem készült erősebb autó Opel logóval, a 90-es évek elején pedig szinte irreálisnak tűnt. Akkoriban ez volt a világ leggyorsabb szedánja, sőt, annyira pusztítóan ment, hogy a menetteljesítményét nem is erős szedánokhoz, hanem Porschékhoz és Ferrarikhoz lehetett mérni.
A történet egy szövetséggel indul a Lotus és az Opel/Vauxhall között – nem csak Omegának, hanem Carltonnak is hívták – aminek a célja egy minden addiginál durvább, igazi sportautókat megszégyenítő nagy szedán volt. A motortérbe egy 3,6 literes sorhatos került, amit a biztonság kedvéért megfújták két turbóval is. A motort egyébként az Irmscher fejlesztette és az alapja az Opel háromliteres sorhatosa volt.
Az Omega 270-nél még gyorsít
Talán még a Lotus sem tudja, miért csinálta. Tudásához képest alulértékelt autó volt, most azonban kezdenek felfelé kúszni az árak. Nem véletlenül.

A futómű kemény gátlókat, rövidebb rugókat és más szilenteket kapott. A féket az AP szállította és akkora tárcsák és nyergek kerültek rá, hogy 17 colosnál kisebb felnit fel se lehet rá rakni. A végeredménytől vélhetően sokan letették a hajukat, ugyanis a Lotus Omega 1990-ben 377 lóerőt és elképesztő 568 Nm-es csúcsnyomatékot tudott. Ez a brutál teljesítmény egy Corvette-ből érkező – egyébként ZF –, hatsebességes, manuális váltón keresztül jutott el a hátsó kerekekig.

A leghegyesebb Omega így 5,2 másodperc alatt futotta meg a százat, a végsebessége pedig 285 km/h volt. Ezek olyasmi adatok, amiket akkoriban egy 911-es vagy egy Testarossa tudott, miközben a Lotus Omega egy 1,6 tonnás limó, amiben kényelmesen utazik négy ember.
Ezekben a kvalitásokban nem csak az autókért rajongó ínyencek látták meg a potenciált, hanem kevésbé békés szándékú emberek is. Itt jutunk el a sztori főhőséhez, a 40 RA rendszámú Lotus Omegához. Az eredeti tulaja 1993 november 26-án a hétfők leghétfőbbikét élte át – pedig igazából péntek volt –, hiszen reggel arra a szomorú tényre ébredt, hogy valaki elcsórta a méregdrága, páréves Omegáját a West Midlands-i háza elől. Azt talán nem sejtette, hogy minden bizonnyal a világ leghíresebb Lotus Omegája lesz az övé.
A 950 legyártott példány egyikét pár piti bűnöző lopta el, akik arra a nem túl dicső feladatra használták az autót, hogy két gyorshajtás között véletlenszerű boltokból cigit és alkoholt lopjanak vele. Ez eddig egy teljesen szokványos dolognak tűnik, azonban a dologban az a pikáns, hogy sose kapták el őket. Mert semmivel nem érték utol.
Az angol rendőrség akkoriban nem túl nagy tűzerejű Rover Metrókat használt, amiknek a leghalványabb esélye se volt arra, hogy utolérjék az izmos Omegát – ami amúgy itt Carlton, hiszen Vauxhall emblémát viselt. A rendőrök beszámolója is ezt támasztja alá: azt mondták, hogy a nagyjából 150 km/h végsebességű kisautóval gyakorlatilag semmilyen helyzetben nem tudtak az Omega közelébe kerülni.
A legdurvább sztori szerint egy alkalommal még a rendőrség helikopterét is lealázta az Omega, de ezt sosem erősítették meg hivatalosan. Több hónap és körülbelül 20 ezer fontnyi zsákmány ellopása után a 40 RA aztán egyik pillanatról a másikra egyszer csak köddé vált. Gyaníthatóan meleg lett a pite, hiszen akkoriban eléggé felkapták az utolérhetetlen bűnözők sztoriját. A rendőrséget annyira felbosszantotta, hogy ennyire tehetetlenek a bandával kapcsolatban, hogy kérték a Vauxhallt, hogy ne készítsenek több ilyen autót, mert potenciális veszélyforrás amiatt, hogy semmivel nem tudnak a nyomába eredni.
Nagyon sok cikk született arról, hogy előkerült az autó, de minden ilyen példányról kiderült, hogy egyik sem az eredeti 40 RA. Még Facebookon is van egy csoport, ahol ezzel az autóval foglalkoznak és megosztják a fejlemények, amikor épp vannak. Jól látszik, hogy mennyire szeretik az emberek a megoldatlan rejtélyeket, hiszen közel 30 év után is van olyan, akit érdekel, hogy mi is lehetett a történet vége.
Valószínűleg igazából az lehet a helyzet, hogy miután túl nagyra fújódott a sztori, a bűnözők megszabadulhattak az autótól. Ha ezen logika mentén indulunk el, akkor vélhetően egy tó mélyén porladt szét, egy garázsban rohad vagy egy roncstelepen csináltak belőle dobókockát. Szomorú sors egy olyan autónak, aminek azért jól állt volna egy szebb végkifejlet.

Egyébként volt egy ilyen Svédországban is, amiről egy videó is maradt az utókornak. A svédeknél jóval potensebb autóval üldözték a Lotus Omegát, méghozzá egy kétliteres, turbós Saab 9-3-assal. Ez még így is karcsú volt ahhoz, hogy utolérjék az Omegát, azonban később bekopogtattak a sofőrhöz és elkapták. A videót is meg lehet nézni, méghozzá itt.

Érdekesség, hogy azóta találkozókon több Lotus Omegán is megjelentek a 40 RA rendszámtáblák replikái. Jelenleg forgalomban van egy 40 RA rendszámos Lotus Omega - ezt egyébként itt még csekkolni is lehet - , ami az eredeti tulajdonosé, aki vett egy másik ugyanilyen autót és megszerezte újra ezt a rendszámot is. Így tulajdonképpen ő most is egy hivatalosan 40 RA rendszámú Lotus Omega tulajdonosa, de sajnos nem az eredetit tudta ilyen hosszan megőrizni.
(Magyar rendszámos fotóinkon természetesen nem a szóban forgó autó szerepel - sajnos)

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hoppá, befutott a Williams új Forma–1-es autója is!
A McLaren után a Williams is leleplezte idei Forma–1-es autóját.
- Hírek
Így jársz, ha Wish-ről rendelsz Toyota Suprát
Közepesen bánatos a kamu Supra, ami ráadásul egy másik Toyotát is áldozatul ejtett.
- Hírek
Még a Porsche is küzd: 1900 munkahely szűnik meg idén
2024 már megszüntettek 1500 munkahelyet, de úgy néz ki, hogy ez nem volt elég.
- Hírek
912 lóerős V8-assal érkezhet a Lexus LFA utódja, akár már idén ősszel
A modell állítólag még idén a kereskedésekbe kerülhet.
- Technika
Egy jó autóra is lehet félmilliót költeniMűhelyPRN: Ford Mondeo 2,0 TDCi – 2014.
A mai használtautópiac mértékadó középszere, a 2-3 milliós kategória egyik legpraktikusabb választása, ha kell a hely és a nyomaték. Költeni erre is kell.
- Hírek
Dodge-vezér: nyitottak vagyunk egy olcsó, Mazda MX-5-szerű sportautóra
Valami megfizethető és szórakoztató hétvégi autót szeretne látni a Dodge palettáján.
- Hírek
Rekordévet zárt a Ferrari, egy új Fiat Panda árát kapják bónuszként a dolgozók
A Ferrari vezetősége szerencsére nem felejtette el, hogy a sikerért a munkásaik is keményen dolgoztak.
- Autódoktor
Rejtélyesen ráz az Astra GSi
Kerekek kiegyensúlyozva, cserélve, télivel-nyárival is ugyanaz a helyzet. Mi lehet a gond?
- Tesztek
Kék villogó kellett volna ehhez a melóhozTeszt: BMW X3 M50 xDrive - 2025.
Az X3-ba előbb-utóbb beleszeret az ember, és ha az a 381 lóerős M50 csúcsváltozat, akkor ez viharos gyorsasággal bekövetkezik.
- Hírek
Veterán, nyári gumis Corvette-et támasztottak árokba Solymáron
Nem volt jó ötlet nyári gumikon elindulni a csodás, C3-as Corvette-el nyári ilyen csúszós időben.
- Hírek
Valaki bezörgött a Mazdával a rekettyésbe. Szerinted mi lehetett a baj?
Defektet kapott, esetleg részeg volt, vagy valami teljesen más volt a probléma? Tippelj!
- Hírek
F1: merész fejlesztésekkel növelné az előnyét 2025-ben a McLaren
A különbségek annyira kicsik, hogy ha nem fejlesztünk a lehető leggyorsabban, pillanatok alatt elvesztjük minden előnyünket. – nyilatkozta Stella.
- Közélet
Újravizsgáztunk KRESZ-ből, az eredmény minket is meglepett
Régen megszerzett tudásunkat felfrissíteni hasznos, főleg, ha egy modern, színes-szagos tananyag segít benne.
- Hírek
A GR égisze alatt készülhet a Toyota legendás visszatérője
Egyre többet tudunk meg a sportautó új, nyolcadik generációjáról.
- Belsőség
Barkasszal Görögországba? Gányolásra készülj!Válogatás a Népítélet hasznosabb feléből
Heti merítés világjáró Barkasszal, Izlandon tevékenykedő Mercivel és francia IFA-val.
- Hírek
Rendőri utasításra közlekedett az autópályán egy rommá tört Ferrari
Csúnyán elintézték a Ferrari F8 Spidert, a rendőrök mégis arra utasították a sofőrt, hogy hajtson fel a pályára. Az eset Los Angelesben történt.
- Hírek
Átfogó veteránprogramot indít a Renault
Szervizhálózat, régi szerelési útmutatók és videók segítenek a régi Renault-k életben tartásában.
- Tesztek
Virtuális spanyol virtusTeszt: Cupra Tavascan Endurance 77 kWh - 2025.
Olcsóbb, mint a többiek és jobban néz ki. Hol itt a csapda?
- Égéstér
Itt a Murvaélet!
Indul a Totalcar új sorozata, a Murvaélet! A használt autót keresők bőrébe bújva járjuk a kereskedéseket, hogy megtaláljuk a lehető legjobb választást egy-egy kategóriában.
- Hírek
Jöhet a Porsche 911 Dakar második generációja
Állítólag a 3 literes hathengeres boxert is lecserélik.
- Hírek
A Corvette ZR1 még a 911 GT3 RS-t is elverte pályán
Az 1079 lóerős szörny több amerikai versenypályán is hihetetlen rekordokat döntött.
- Hírek
Frissítve: megszüntették a gázömlést, ami miatt korábban lezárták a 11-es főutat
Megnyitották a forgalom előtt a 11-es főutat.
- Hírek
ÚRISTEN, VERY BIG: minden idők legnagyobb közúti szerelvénye halad át ma Magyarországon
A Magyar Közút minden szükséges előkészületet megtett, hogy a szerelvény zavartalanul haladhasson.
- Hírek
Horogkereszteket rajzoltak egy Tesla Superchargerhez Massachusetts államban
Egyre több ilyen jellegű akcióról tudni az Egyesült Államokban.
- Belsőség
Befutó, záróbuli és mégsem adjuk el a Tigrist!TC Bamako 2025/14
Belefáradtunk az alkudozásba a helyi kereskedőkkel, és a szállás sem elsőre lett meg, viszont van egy jó ötletünk!
