1990 volt az az év, amikor bemutatták a legdurvább Opelt, ami valaha készült, ez volt a Lotus Omega. Még mai szemmel nézve is kegyetlen szerkezet, aminél mostanáig nem készült erősebb autó Opel logóval, a 90-es évek elején pedig szinte irreálisnak tűnt. Akkoriban ez volt a világ leggyorsabb szedánja, sőt, annyira pusztítóan ment, hogy a menetteljesítményét nem is erős szedánokhoz, hanem Porschékhoz és Ferrarikhoz lehetett mérni.
A történet egy szövetséggel indul a Lotus és az Opel/Vauxhall között – nem csak Omegának, hanem Carltonnak is hívták – aminek a célja egy minden addiginál durvább, igazi sportautókat megszégyenítő nagy szedán volt. A motortérbe egy 3,6 literes sorhatos került, amit a biztonság kedvéért megfújták két turbóval is. A motort egyébként az Irmscher fejlesztette és az alapja az Opel háromliteres sorhatosa volt.
A futómű kemény gátlókat, rövidebb rugókat és más szilenteket kapott. A féket az AP szállította és akkora tárcsák és nyergek kerültek rá, hogy 17 colosnál kisebb felnit fel se lehet rá rakni. A végeredménytől vélhetően sokan letették a hajukat, ugyanis a Lotus Omega 1990-ben 377 lóerőt és elképesztő 568 Nm-es csúcsnyomatékot tudott. Ez a brutál teljesítmény egy Corvette-ből érkező – egyébként ZF –, hatsebességes, manuális váltón keresztül jutott el a hátsó kerekekig.
A leghegyesebb Omega így 5,2 másodperc alatt futotta meg a százat, a végsebessége pedig 285 km/h volt. Ezek olyasmi adatok, amiket akkoriban egy 911-es vagy egy Testarossa tudott, miközben a Lotus Omega egy 1,6 tonnás limó, amiben kényelmesen utazik négy ember.
Ezekben a kvalitásokban nem csak az autókért rajongó ínyencek látták meg a potenciált, hanem kevésbé békés szándékú emberek is. Itt jutunk el a sztori főhőséhez, a 40 RA rendszámú Lotus Omegához. Az eredeti tulaja 1993 november 26-án a hétfők leghétfőbbikét élte át – pedig igazából péntek volt –, hiszen reggel arra a szomorú tényre ébredt, hogy valaki elcsórta a méregdrága, páréves Omegáját a West Midlands-i háza elől. Azt talán nem sejtette, hogy minden bizonnyal a világ leghíresebb Lotus Omegája lesz az övé.
A 950 legyártott példány egyikét pár piti bűnöző lopta el, akik arra a nem túl dicső feladatra használták az autót, hogy két gyorshajtás között véletlenszerű boltokból cigit és alkoholt lopjanak vele. Ez eddig egy teljesen szokványos dolognak tűnik, azonban a dologban az a pikáns, hogy sose kapták el őket. Mert semmivel nem érték utol.
Az angol rendőrség akkoriban nem túl nagy tűzerejű Rover Metrókat használt, amiknek a leghalványabb esélye se volt arra, hogy utolérjék az izmos Omegát – ami amúgy itt Carlton, hiszen Vauxhall emblémát viselt. A rendőrök beszámolója is ezt támasztja alá: azt mondták, hogy a nagyjából 150 km/h végsebességű kisautóval gyakorlatilag semmilyen helyzetben nem tudtak az Omega közelébe kerülni.
A legdurvább sztori szerint egy alkalommal még a rendőrség helikopterét is lealázta az Omega, de ezt sosem erősítették meg hivatalosan. Több hónap és körülbelül 20 ezer fontnyi zsákmány ellopása után a 40 RA aztán egyik pillanatról a másikra egyszer csak köddé vált. Gyaníthatóan meleg lett a pite, hiszen akkoriban eléggé felkapták az utolérhetetlen bűnözők sztoriját. A rendőrséget annyira felbosszantotta, hogy ennyire tehetetlenek a bandával kapcsolatban, hogy kérték a Vauxhallt, hogy ne készítsenek több ilyen autót, mert potenciális veszélyforrás amiatt, hogy semmivel nem tudnak a nyomába eredni.
Nagyon sok cikk született arról, hogy előkerült az autó, de minden ilyen példányról kiderült, hogy egyik sem az eredeti 40 RA. Még Facebookon is van egy csoport, ahol ezzel az autóval foglalkoznak és megosztják a fejlemények, amikor épp vannak. Jól látszik, hogy mennyire szeretik az emberek a megoldatlan rejtélyeket, hiszen közel 30 év után is van olyan, akit érdekel, hogy mi is lehetett a történet vége.
Valószínűleg igazából az lehet a helyzet, hogy miután túl nagyra fújódott a sztori, a bűnözők megszabadulhattak az autótól. Ha ezen logika mentén indulunk el, akkor vélhetően egy tó mélyén porladt szét, egy garázsban rohad vagy egy roncstelepen csináltak belőle dobókockát. Szomorú sors egy olyan autónak, aminek azért jól állt volna egy szebb végkifejlet.
Egyébként volt egy ilyen Svédországban is, amiről egy videó is maradt az utókornak. A svédeknél jóval potensebb autóval üldözték a Lotus Omegát, méghozzá egy kétliteres, turbós Saab 9-3-assal. Ez még így is karcsú volt ahhoz, hogy utolérjék az Omegát, azonban később bekopogtattak a sofőrhöz és elkapták. A videót is meg lehet nézni, méghozzá itt.
Érdekesség, hogy azóta találkozókon több Lotus Omegán is megjelentek a 40 RA rendszámtáblák replikái. Jelenleg forgalomban van egy 40 RA rendszámos Lotus Omega - ezt egyébként itt még csekkolni is lehet - , ami az eredeti tulajdonosé, aki vett egy másik ugyanilyen autót és megszerezte újra ezt a rendszámot is. Így tulajdonképpen ő most is egy hivatalosan 40 RA rendszámú Lotus Omega tulajdonosa, de sajnos nem az eredetit tudta ilyen hosszan megőrizni.
(Magyar rendszámos fotóinkon természetesen nem a szóban forgó autó szerepel - sajnos)