Colin Chapman Lotus Elanjára senki sem számít a parkolóban
Ha azt mondom, Elan, vagy a régi kétülésesre, vagy a kilencvenes évek elsőkerékhajtású utódjára szoktak asszociálni. Erre itt az egykori zseniális Lotus-vezér Elan+2 S130/5-je, aminek tényleg ez a hivatalos neve.
A világ boldogabb országaiban az eredeti Lotus Elan abszolút reneszánszát éli, Angliában pedig valószínűleg sokáig beszerezhető marad egy-két igazán különleges darab. Ez a hét extrém módon ritka Elan például éppen most lesz eladó, és nekem kérdés nélkül bármelyik jó lenne a listáról.
Ám abban az esetben, ha technikailag négyüléses brit sportautókra van szükségünk, képbe kerülhet a Type 50 is, vagyis az 1967-től gyártott Elan +2 is. Azon belül is valami egyedi történet lehet ideális, mondjuk Colin Chapman céges járkálósa.
A Plus 2 azért született, hogy a Lotus labdába rúghasson a Jaguar-vásárlók tehetős táborában is. Bőr belsőkkel és lakkozott fa műszerfalakkal gyártották, gazdag felszereltséggel. Ezért is lett az első olyan Lotus modell, melyet nem lehetett otthon összeszerelni.
A nagyszelepes DOHC motorral szerelt sportautó így még a főnöknek is megfelelt, ezért Colin Chapman 1972 októberében használatba is vette ezt a remek példányt.
Tawny, tehát aranybarna külsővel és ezüstös tetővel adták át, Oatmeal, vagyis zabkása-árnyaltú műbőr belsővel párosítva. A JAH 567L-rendszámú gyári autó bő tízezer kilométert futott Colin Chapman alatt, mielőtt valami újabbra cserélték volna.
Az Elan +2 S130/5 azért kapta ezt a szép hosszú nevet, mert míg az 'S' a nagyszelepes hengerfejet jelentette, a /5 az Austin Maxi szerkezetével a Lotus specifiációi alapján átépített új ötsebességes váltóját takarta.
Egy hónap múlva indul a Silverstone Auctions Lotusokkal és egyéb izgalmas klasszikusokkal teleszórt árverése, mindenkinek sok sikert hozzá.