A Mazda első WRC győzelme két évre rá simán megismétlődött
A B csoport beszüntetése után az A csoportos versenyautókon volt a világ szeme 1987-ben, a 323 4WD pedig pontosan ezért készült.
Svédország nemzetközi rallyversenye 1950 nyarán indult „éjféli nap rally", vagyis Midnattssolsrallyt néven. 1987-re eléggé kinőtte már magát a jeges futam, hiszen a B csoportos WRC tiltás után gyári A csoportos csapatként ott volt az Audi Sport, a Martini Lancia, a Ford, a Volkswagen Motorsport, a Subaru, a Renaultsport és a Mazda európai részlege is.
A Mazda 1985 októberében vezette be a duplavezérműtengelyes 1.6-os turbómotorral szerelt 323 4WD-t az utcára 138 lóerővel, mert az Audi Quattro és a Lancia Delta HF 4WD fölényét látva nem volt kérdés, hogy az összkerékhajtásé a jövő.
Monte Carlo és a Lancia 1-2-es győzelme után a 87-es évad második futamára a Mazda a Michelinnel társulva a finn Timo Salonen és Seppo Harjanne párosát küldte.
Két nap, huszonhat szakasz és négyszáz kilométernyi hó és jég után a Mazda 323 4WD kerek 23 másodperccel volt gyorsabb finn kézben, mint a svéd Mikael Ericsson és Claes Billstam egyébként hasonlóan frankó Lanciája.
36 éve tehát a Mazda behúzta első WRC győzelmét, ami jól is jött, hiszen Monte Carlo és a negyedik helyezés után Amerikában sikerült még megcsípni a negyedik pozíciót, majd a hatodikat Finnországban, ami a végén a bajnokság hatodik helyére volt csak elég.
1988-ban Timo Salonen Mazdája nem tudta legyőzni sem a Lanciát a HF 4WD-vel, sem a Fordot a Sierra XR 4x4-vel, sem pedig az Audit a Coupé Quattróval. 1989-ban mégis jöhetett a duplázás, immár a hazai pályán ismerős Ingvar Carlsson és Per Carlsson párosával.
Ahhoz képest, hogy az első nap során a kormány úgy megrántotta Ingvar Carlsson csuklóját, hogy ezért a verseny felén nem tudott erőt kifejteni a jobb karjával, a Mazda 323 4WD még így is bő egy perccel verte a szintén svéd kezek alatt táncoló Lancia Delta Integralét és Toyota Celica GT-Four ST165-öt. Erre 1990-ben nem kimaradt a svéd futam?